زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

روند عرضه خدمات انترنتی نسل چهارم در کشور آغاز شد

روند عرضه خدمات انترنتی نسل چهارم در کشور آغاز شد

author avatar
4 May 2017 - 18:06
روند عرضه خدمات انترنتی نسل چهارم در کشور آغاز شد
author avatar
4 May 2017 - 18:06

کابل(پژواک،۱۴ثور۹۶): یک شرکت خصوصی مخابراتی اعلام کرد که روند ارایه خدمات انترنتی  (4G) یا نسل چهارم را در کشور آغاز کرده است.

امین رامین، رئیس شرکت مخابراتی افغان بیسیم امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که روند ارایه خدمات ۴ جی از سوی این شرکت در۵۰ محل در شهر کابل آغاز شده است و به زودی به سراسر کشور توسعه خواهد یافت.

به گفته وی، افغان بیسیم سه سال قبل برنامه خدمات انترنت نسل سوم (3G) را با سرعت ۳۶ مگابایت در ثانیه روی دست گرفت و اکنون خدمات (4G) را با کیفیت بهتر و سرعت اوسط ۷۲ مگابایت آغاز کرده است.

رامین افزود که شرکت افغان بیسیم خدمات این نسل پیشرفته را که آخرین فناوری در نوع خود است برای نخستین بار وارد افغانستان کرده است و این اقدام در سطح منطقه بی سابقه است.

رئیس شرکت افغان بیسیم گفت که این خدمات با سرعت و ظرفیت بالا به همه شرکت ها و افراد در سراسر کشور عرضه خواهد شد.

نجیب عزیزی، رئیس اداره تنظیم خدمات مخابراتی(اترا) وزارت مخابرات با استقبال از این اقدام گفت که آغاز خدمات انترنتی نسل چهارم یک گام نیک و مهم در عرصه خدمات مخابراتی و رشد اقتصادی کشور می باشد.

به گفته وی، با آغاز خدمات اینترنت نسل چهارم، افغانستان هم ردیف کشورهای فعال در این عرصه قرار گرفته است و انتظار می رود این خدمات به صورت با کیفیت و معیاری ارایه شود و دیگر شرکت های مخابراتی نیز به زودی در این زمینه اقدام کنند.

در حال حاضر افزون بر افغان بیسیم، شرکت دولتی افغان تیلی کام و سلام، شرکت‌های خصوصی اتصالات، ام تی ان و روشن نیز خدمات انترنتی۳ جی را ارایه می کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر