زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يونيسف: ٧٥ هزار پناهجو در کشور هاى اروپايى از مرض روانى رنج ميبرند

يونيسف: ٧٥ هزار پناهجو در کشور هاى اروپايى از مرض روانى رنج ميبرند

author avatar
5 May 2017 - 09:33
يونيسف: ٧٥ هزار پناهجو در کشور هاى اروپايى از مرض روانى رنج ميبرند
author avatar
5 May 2017 - 09:33

کابل (پژواک، ١٥ ثور ٩٦): يونيسف ميگويد، اطفال مهاجر و پناهجو که در کشور های ترانزیت اروپایی گیر مانده اند، از آینده نامعلوم خویش از نظر روانی رنج میبرند.

در يک اعلاميه که از طرف دفتر اداره ملل متحد یونیسف امروز ١٥ به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است، که نزدیک به ۷۵۰۰۰ تن پناهجویان و مهاجرین که تقریبا ۲۴۶۰۰ تن اطفال نیز در میان آنها شامل میباشند، در حال حاضر در کشورهای یونان، بلغاریا، هنگری و بالکان غربی گیر مانده اند، معروض به تشوشات روانی ناشی از زنده گی طولانی در یک کشور ایکه میخواهند از آن به عنوان تخته خیز استفاده نمایند، میباشند.

منبع افزوده، با وجود داشتن حق مشروع برای پیوستن به خانواده ها در کشورهای مورد نظر در اروپا غربی مانند آلمان و یا سویدن، شمار زیادی از پناهجویان گیرمانده نمیدانند که چه زمانی ایشان اجازه حرکت را دریافت خواهند نمود.

در خبرنامه آمده است، این وضعیت به خصوص برای مادران تنها و اطفالیکه در یونان و یا بالکان گیر مانده اند و انتظار دارند تا با اعضای خانواده خویش در کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا یکجا شوند، خیلی ها نگران کننده میباشد.

يونيسف گفته است، در بسیاری از موارد، مردان بزرگسال نخستین اعضای خانواده به حساب میروند که به اروپا سفر مینمایند و سپس توسط بقیه اعضای خانواده دنبال میگردد. اما با بسته شدن مرز ها و تطبیق اعلامیه مشترک اتحادیه اروپا-ترکیه، در سال ۲۰۱۶، سایر اعضای خانواده در کشور های ترانزیت، جاییکه آنها باید بمنظور پیوستن با عزیزان خویش درخواست بدهند، باقی میمانند – یک زمانی که معمولا بین ده ماه تا دو سال را دربر میگیرد.

افشان خان مدیر حوزوی اداره یونیسف و هماهنگ کننده ویژه برای پناهجویان و بحران مهاجرین در اروپا میگوید: "ما مادران تنها و اطفال گیرمانده در یونان، صربستان و بلغاریا را مشاهده مینماییم که برای ماه ها حتی سال ها همسران و یا پدران خویشرا ندیده اند".

موصوف می افزاید: "روند پیوستن با خانواده ها خیلی به کندی پیش میرود و نتیجه آن نامشخص میباشد و این امر نزد اطفال و خانواده ها سبب بروز تشوشات عاطفی و اضطراب قابل ملاحظه گردیده و پیوستن آنها با خانواده های ایشان سالها را دربر میگیرد."

اداره یونیسف و شرکای آن در کشور یونان از سلامتی روانی و افسرده گی عمومی در میان مادران تنها و اطفالیکه در انتظار پیوستن با خانواده های خویش بسر میبرند، نظارت بعمل آورده و برای آنها حمایت های روانی فراهم مینمایند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر