زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طرح هاى جديد تکنالوژى ده ها جوان به نمايش گذاشته شد

طرح هاى جديد تکنالوژى ده ها جوان به نمايش گذاشته شد

author avatar
6 May 2017 - 11:54
طرح هاى جديد تکنالوژى ده ها جوان به نمايش گذاشته شد
author avatar
6 May 2017 - 11:54

کابل (پژواک، ١٦ثور٩٦): براى نخستين بار يک نهاد امريکايى در افغانستان، به هدف حمايت از طرح هاى جديد تکنالوژى ميان ده ها جوان، رقابتى را راه اندازى کرد.

دراين رقابت که از سوى نهاد امريکايى (AngelHack) راه اندازى گرديده بود، دست کم  ٣٥ جوان افغان بشمول محصلين پوهنتون ها شرکت کرده بودند.

بهناز بابا زاده مسوول نهاد (AngelHack) درافغانستان، به آژانس خبرى پژواک گفت که هدف از راه اندازى اين رقابت، حمايت از جوانانى است که طرح هاى خوب تکنالوژى  براى حل مشکلات در جامعه دارند.

وى افزود: "در اين مسابقه ٣٥ جوان بشمول دو دختردر ١١ گروه شرکت کرده بودند و طرح هاى جديد(اپليکشن) شانرا باهم شريک ساختند، اين جوانان ميتوانند از طريق اين طرح هاى شان از يکسو مشکلى را در جامعه حل نمايند و از سوى ديگر تجارت کنند و پول به دست آورند."

مسوول نهاد (AngelHack) درافغانستان گفت گروهى که دراين رقابت مقام اول را به دست مى آورد، پس از ١٢ هفته آموزش در مسابقات تکنالوژى در امريکا شرکت خواهدکرد.

زينب جعفری محصل پوهنځى کمپيوترساينس، دريکى از پوهنتونهاى خصوصى و اشتراک کنندۀ اين رقابت به پژواک گفت اين اولين بار است که همچو برنامه اى درافغانستان  داير گرديده است؛ تا جوانان بتوانند ايده هاى خود را شريک سازند وسهولتى را براى مردم و جامعه به وجود آورند.

زينب از اشتراک در اين برنامه ابراز خرسندی نموده گفت: "اميد که در آينده اينگونه  برنامه هاى حمايتى ديگر نيز برگزار شود تا جوانان و محصلين بتوانند مهارت ها و ايده های خويش را به نمايش بگذارند."

نجيب جمشيدی يکتن ديگر از محصلين و اشتراک کنندۀ اين برنامه، راه اندازى چنين برنامه ها را خيلی مفيد خواند وگفت که جوانان دراين برنامه ها مى توانند که ايده های خويش را به نمايش بگذارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر