زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پوليس پروان، مانع رفتن صدها فرد مشکوک به شمال کشور شده است

پوليس پروان، مانع رفتن صدها فرد مشکوک به شمال کشور شده است

author avatar
11 May 2017 - 16:59
پوليس پروان، مانع رفتن صدها فرد مشکوک به شمال کشور شده است
author avatar
11 May 2017 - 16:59

چاریکار(پژواک، ٢١ثور٩٦): پوليس پروان مى گويد که در چند روز اخير، مانع رفتن صدها فرد "مشکوک" به شمال کشور شده؛ اما برخى مسافران برگردانده شده، از اين اقدام سخت شاکى اند.

محمد ایاز قوماندان پولیس شاهراه ولايت پروان، به آژانس خبرى پژواک گفت جستجوى مسافرانى که گمان مى شود براى همکارى با مخالفين مسلح دولت به شمال کشور مى روند، از يک هفته به اين سو به اساس هدايت وزارت داخله در پروان آغاز شده است.

موصوف، بدون ارايه آمار دقيق گفت تا حال، به صدها مسافرى که براى پوليس مشکوک به نظر مى رسيدند، اجازه رفتن به رفتن به ولایت های شمال کشور داده نشده است.

قوماندان پولیس شاهراه پروان افزود افرادى بازگشت داده مى شوند که گمان مى شود به شکل دسته جمعى به کمک طالبان مسلح، به شمال کشور مى روند.

برخى مسافرین شاهراه کابل- پروان، از نظارت در این مسیر استقبال می کنند؛ اما در عین حال شکایت دارند که نیروهای امنیتی در هنگام تلاشی، افراد بی گناه وغیر مشکوک را مورد آزار واذیت قرار می دهند.

عیدگل یک تن از مسافرین که باشنده ولسوالی قرباغ کابل است و در موتر نوع ٣٠٣ به ولايت بغلان مى رفت؛ اما بازگشت داده شده است گفت: "خوب است که بازرسی شود به نفع ما است، مگر غریب آزاری نشود، دلیل گفته شود، پرسان شود؛ هر کس که مشکوک باشد و یا مشکوک نباشد، دوباره به کابل روان می کنند، یک جور کلان است؛ ما همراۀ فامیل می روم بغلان، کار داشتم، مگر ما را دوباره دور دادند."

سال گذشته، شماری از موترهای باربری را نیروهای امنیتی، در مسیر شاهراه کابل- پروان شناسایی کردند، که مخالفین مسلح دولت را در میان مواشی بصورت آمیخته، به شمال انتقال می دادند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر