زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“رويداد خشونت آميز با مهاجرين افغان در ترکيه بررسى مى گردد”

“رويداد خشونت آميز با مهاجرين افغان در ترکيه بررسى مى گردد”

author avatar
17 May 2017 - 17:54
“رويداد خشونت آميز با مهاجرين افغان در ترکيه بررسى مى گردد”
author avatar
17 May 2017 - 17:54

کابل (پژواک، ۲۷ثور۹۶): وزارت امور خارجۀ افغانستان مى گويد که رويداد خشونت آميز در محل بودوباش مهاجرين افغان در شهر استانبول ترکيه را با جديت پيگيرى مى کند.

شکيب مستغنی سخنگوی  اين وزارت به آژانس خبرى پژواک گفت که اگر در اين رويداد خشونت آميز به اتباع افغانستان آسيب رسيده باشد، بايد عاملان رويداد ازسوى نهادهاى مربوطه کشور ترکيه مورد پيگرد عدلى و قضايى قرار گرفته و مجازات شوند.

وی، با بيان اينکه به سفارت افغانستان در انقره و جنرال کنسولگری افغانستان در استانبول وظيفه سپرده شده است که اين مسئله را جدی پيگيری کنند، گفت: ( کنسولگری افغانستان، با پوليس و مراجع ذيربط ديگرترکيه به تماس است.)

موصوف افزود که  تاکنون  آمار منتشر شده اين رويداد و اينکه تمامى مجروحان و کشته شدگان اين رويداد افغان ها باشد، از سوی هيچ مرجع رسمی تائيد نشده است؛ چون در اين ساحه مهاجران کشورهاى پاکستان، سوريه و تعداد محدود افغان ها زندگی می کنند.

مستغنی، تعداد مجروحين و کشته شدگان افغان را مشخص نساخت؛ اما گفت که پس از تکميل بررسی،  آمار دقيق تلفات و زخمی هاى اين رويداد همگانى مى شود و اگر احياناً اتباع افغانستان، در اين رويداد آسيب ديده باشند، با مراجع ذيربط در ترکيه پيگيری مى شود.

به گفته وی، هر کمکی که به اتباع افغان در ترکيه نياز باشد، سفارت و کنسولگری افغانستان در ترکيه آماده همکارى اند از هيچ نوع همکاری دريغ نخواهند کرد.

در  تصاوير و نوارهاى ويديويى که در رسانه هاى اجتماعى منتشرگرديده، ديده مى شودکه شمارى از ترک ها بالاى جمعى از مهاجرين درآن کشور حمله مى کنندکه در اين رويداد خشونت آميز، چندتن کشته و مجروح مى شوند و گفته مى شود افراد کشته و زخمى شده اتباع افغانستان مى باشند.

شمارى از مهاجران افغان در ترکيه، در نوار تصويرى که  به آژانس خبری پژواک فرستاده اند گفته اندکه در وضعيت بد قرار دارند و در ترکيه، بالاى مهاجرين افغان ظلم روان است.

اين مهاجرين از ترس شهروندان ترکيه، خود را در داخل اتاق های شان قفل کرده اند و از حکومت افغانستان و ترکيه خواهان رسيدگی به مشکل مهاجران هستند.

اما علت اصلى اين رويداد مشخص نشده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر