زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“از فساد گسترده در توزیع نمره های زمین برای مهاجرین در لغمان خبر داد”

“از فساد گسترده در توزیع نمره های زمین برای مهاجرین در لغمان خبر داد”

author avatar
28 May 2017 - 15:19
“از فساد گسترده در توزیع نمره های زمین برای مهاجرین در لغمان خبر داد”
author avatar
28 May 2017 - 15:19

کابل (پژواک، ۷جوزا ۹۶): وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان می گوید که در روند توزیع نمره های زمین برای مهاجرین در دو شهرک لغمان، فساد گسترده صورت گرفته و افراد متهم، به څارنوالی معرفی شده اند.

سید حسین عالمی بلخی، امروز در یک نشست خبری در کابل، در مورد کارکرد و دستاوردهای این وزارت در سال گذشته صحبت کرد.

وی گفت که در سال ۱۳۹۵ حدود یک میلیون تن از مهاجرین افغان که شامل ۶۱۶ هزار تن از پاکستان و ۴۳۸ هزار تن از ایران می شود، به کشور بازگشته اند.

بلخی خاطر نشان کرد که برای تشویق مهاجرین، میزان مساعدت نقدی از ۲۰۰ دالر به ۴۰۰ دالر برای هر مهاجر بازگشت کننده به کشور افزایش یافته است و در این مدت، نه هزار افغانی برای هر خانواده مهاجر بازگشت کنندۀ فاقد مدرک که شامل ۶۷۰۰ خانواده می شود نیز پرداخت شده است.

به گفته وی، در سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دالر برای اجرای پروژه های عام المنفعه در شهرک های مهاجرین در ۱۸ ولایت هزینه شده است.

تمدید مدت اقامت یک میلیون و ۳۰۰ هزار مهاجر افغان دارای اسناد قانونی اقامت در پاکستان، تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی(هفت ماه دیگر)، ثبت نام مهاجرین فاقد اسناد در پاکستان، تمدید کارت اقامت و پاسپورت های موقت مهاجرین افغان مقیم ایران، نهایی سازی تفاهمنامه رفع مشکل تردد مهاجرین و شامل شدن ۱۰۰ هزار کودک مهاجر افغان در ایران، از جمله کارهایی بوده است که به گفتۀ بلخی در اثر پیگیری های وزارت امور مهاجرین صورت گرفته است.

ایجاد سیستم الکترونیکی جمع آوری معلومات از مهاجرین و تدوین برخی پالیسی ها و برنامه های حمایتی از مهاجرین و بیجاشدگان داخلی، از دیگر اقداماتی است که وزیر مهاجرین به عنوان کارکردهای این وزارت در سال گذشته بر شمرد.

اما وزیر خاطرنشان کرد که در سال گذشته، اقدام های جدی در راستای مبارزه با فساد نیز صورت گرفته است.

وی با بیان این که در سال ۱۳۹۵، ۴۲ میلیون افغانی در بودجه این وزارت صرفه جویی شده است، گفت که درپی تفتیش روند توزیع زمین در ولایت لغمان مشخص شد که در توزیع نمره های زمین رهایشی درشهرک سرخکان قرغه ای، فساد گسترده انجام شده است و افراد متهم، به څارنوالی معرفی شده اند.

سید حسین عالمی بلخی تصریح کرد که در ولایت بلخ، شمار زیادی از نمره های رهایشی به دلیل فساد، قابل استرداد دانسته شده و این روند ادامه دارد. وی گفت که  در شهرک بینی ورسک ولایت پروان ۱۸۰۰ جریب زمین، ودر ولایت خوست هم ساحه تجاری و بلندمنزل های شهرک قلموال مینه، از غاصبان پس گرفته شده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر