زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: کنفرانس “قلب آسيا” روی مبارزه با تروريزم وحاميان آن تمرکز بيشترنمايد

غنى: کنفرانس “قلب آسيا” روی مبارزه با تروريزم وحاميان آن تمرکز بيشترنمايد

author avatar
1 Jun 2017 - 11:35
غنى: کنفرانس “قلب آسيا” روی مبارزه با تروريزم وحاميان آن تمرکز بيشترنمايد
author avatar
1 Jun 2017 - 11:35

کابل(پژواک،١١جوزا ٩٦):محمداشرف غنى رييس جمهورکشور در ديدار با معين وزارت خارجه آذربايجان ضمن تاکيدبر گسترش همکارى ها ميان دو کشور گفته است که "کنفرانس قلب آسيا" بايد روی مبارزه با تروريزم و حاميان آن تمرکز بيشتر نمايد.

محمداشرف غنی رييس جمهورکشورقبل از ظهر ديروز با آراز عظيم­اف معين وزارت امور خارجه جمهوری آذربايجان، در ارگ ديدار و گفت‌وگو کرد.  

معين وزارت خارجۀ آذربايجان در اين ديدار گفت که قرار است در اواخر سال جاری ميلادی "کنفرانس قلب آسيا" در آذربايجان برگزار گردد ورييس جمهور کشورش از رييس جمهورغنی رسماً جهت اشتراک به اين کنفرانس، دعوت نموده است.

دراين ديدار دو جانب درخصوص موضوعات مختلف صحبت کردند و بر گسترش روابط ميان افغانستان و آذربايجان در عرصه های مختلف تأکيد ورزيدند.

معين وزارت خارجۀ آذربايجان با اشاره به روابط گذشتۀ دوکشور گفت که افغانستان و آذربايجان دارای کلتور مشترک می باشند.

وی از دستاوردهای حکومت افغانستان يادآور کرده افزود که دستاوردهای حکومت وحدت ملی با توجه به وضعيت دشوار، قابل قدر می باشد.

موصوف اطمينان داد که کشورش به عنوان همکار در کنار افغانستان باقی می ماند.

معين وزارت خارجۀ آذربايجان گفت که کشورش آماده است تا افغانستان را در عرصه های آموزش و تجهيز نيروهای امنيتی، طبابت، ساختمانی و پايپ لاين گاز همکاری کند و خواهان گسترش روابط تجارتی ميان افغانستان و آذربايجان گرديد.

رييس جمهور کشور از  دعوت رسمی رييس جمهور آذربايجان بخاطر  اشتراک در "کنفرانس قلب آسيا" تشکری نمود و گسترش همکاری ها ميان آذربايجان و افغانستان را سودمند توصيف کرد و گفت که "کنفرانس قلب آسيا" بايد روی مبارزه با تروريزم و حاميان آن تمرکز بيشتر نمايد.

غنى تصريح کرد که افغانستان روابط خوب اقتصادی و تجارتی را با کشورهای به ويژه آسيای ميانه فراهم نموده است و خواهان گسترش روابط تجارتی با آذربايجان می باشد.

موصوف اظهار اميدواری کرد که دوکشور بتواند با تحکيم روابط تجارتی، قيمت محصولات را کاهش بخشند.

رئيس جمهور غنی، همچنان گفت که افغانستان با کشورهای چين، ايران و ترکيه روابط تجارتی خوب تأمين کرده است و افغانستان به عنوان چهارراه آسيا، آسيای مرکزی و جنوبی را وصل خواهد کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر