زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تظاهرات در کابل وارد دومين روز شد

تظاهرات در کابل وارد دومين روز شد

author avatar
3 Jun 2017 - 16:27
تظاهرات در کابل وارد دومين روز شد
author avatar
3 Jun 2017 - 16:27

کابل (پژواک، ١٣ جوزا ٩٦): تظاهرات شمارى از باشندگان کابل در اعتراض به ضعف حکومت در تامین امنیت کشور که در نزديکى ارگ رياست جمهورى خيمۀ تحصن برپا کرده اند، وارد دومين روز شد و آنان بر استعفاى رييس جمهور و رييس اجرائيه تاکيد مى کنند.

در پی حملۀ انتحارى خونين روز چهارشنبه هفتۀ گذشته  که توسط موتربم در وزيراکبرخان کابل صورت گرفت و حدود هشتاد کشته و بيش از ٤٦٠ تن زخمى برجا گذاشت، روز گذشته شمارى از باشندگان کابل دست به تظاهرات زدند؛ اما اين تظاهرات به خشونت گراييد.

به اساس گزارش ها در اين تظاهرات هفت تن از معترضان کشته و ده تن ديگر مجروح شدند و همچنان گزارش ها مى رساند که در اين تظاهرات، ٢٥ پوليس نيز زخم برداشته اند.

شمارى از مظاهره کننده ها روزگذشته در نزديکى محل انفجار خيمۀ تحصن برپا کرده اند که تا کنون نيز در زير  دوخيمه نشسته و شعارهای ضد رهبری حکومت را سر می دهند.

به دليل برافراشتن  خيمه تحص و تظاهرات، تمامى ساحات منتهى به ارگ، از سوی نيروهاى امنيتى مسدود گرديده است.

در دومين روز تظاهرات، صدها تن از معترضان که حدود ده تن از زنان نيز شامل آنها مى باشد، در زير دو خيمۀ بزرگ، به حالت تحصن گردهم آمده وعليه حکومت شعار سر ميدادند.

پری گل سروری یکتن از معترضین، به خبرنگار پژواک گفت که از دیروز تا به حال، هیچکس ازآنها  پرسان نکرده و هیچکس حاضر نشده که برای خواسته های شان  پاسخگو باشد.

وی افزود: "تا زمانيکه خواست هاى ما پذيرفته نشود و رهبران حکومت وحدت ملى استعفا ندهند، به تظاهرات خود ادامه ميدهيم."

اما نیلوفر ابراهیمی عضو ولسى جرگه، با حضور دريکى از خيمه هاى تحصن گفت که نبايد کسى از احساسات  پاک  مردم، به نفع شخصی خویش استفاده نماید.

موصوف تظاهرات کننده ها را به همبستگی و هماهنگی میان هم دعوت نمود و گفت که باید این گردهمایی، به قوم گرایی و نژادپرستی مبدل نشود.

عبداللطیف پدرام عضو ولسی جرگه، با ابراز امیدواری از این گردهمایی که نمایندگی از وحدت وهمدلی مردم می کرد، افزود که مقاومت و ایستادگی شما در این ماه مبارک رمضان،  نشانده موفقیت شماست.

معترضان ظهرامروز، قطعنامه ای رانیز صادرکردند که درآن تذکر رفته: "ما از جامعه جهانی و نهادهای مبارزه با تروریزم می خواهیم تااین حادثه راپیگیری و عاملین آن را دستگیر نمایند."

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر