زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در حملۀ هوایی نیروهای امریکایی، پولیس سرحدی کشته و زخمی شدند

در حملۀ هوایی نیروهای امریکایی، پولیس سرحدی کشته و زخمی شدند

author avatar
10 Jun 2017 - 15:05
در حملۀ هوایی نیروهای امریکایی، پولیس سرحدی کشته و زخمی شدند
author avatar
10 Jun 2017 - 15:05

لشکرگاه (پژواک،٢٠جوزا ٩٦): در حملۀ هوايی نيروهاى امريکايى در ولايت هلمند، شمارى از پولیس سرحدى کشور کشته و زخمی شده اند.

  درخبرنامه اى که از سوى دفتر مطبوعاتی نیروهای امریکایی درکابل، امروز(٢٠جوزا) به آژانس خبری پژواک ارسال گرديده، آمده است که درجريان عملیات آنها در ولایت هلمند، پولیس سرحدی افغانستان، کشته و زخمی شده اند.

نیروهای امریکایی از اين رويداد ابراز تاسف نموده و به خانواده هاى قربانيان تسليت گفته اند.

منبع گفته است که بررسى ها در مورد چگونگى رويداد را آغاز نموده است.

عمر ځواک سخنگوی والی هلمند، به آژانس خبری پژواک گفت که شب گذشته، نیروهای کماندوى افغان به همراهى نیروهای امریکایی، در منطقه دو راهی نادعلی و لوی باغ، عملیات انجام داده اند.

وی اضافه کرد که در جریان عملیات؛ نیروهای امریکایی، اشتباها پولیس سرحدی افغان را هدف بمبارد قرار داده اند، که در نتيجه دو پوليس کشته شده و سه تن ديگر جراحت برداشته اند.

به گفتۀ ځواک، در این عملیات تعداد زیادی از مخالفین مسلح نیز کشته و زخمی شده اند؛ اما وى از تعداد دقيق آنها معلومات نداشت.

دوم څارن عبدالسلام افغان، سخنگوی قوماندانی امنیه هلمند گفت که شب گذشته، علاوه بر نادعلی، در ولسوالی های گرشک و گرمسیر نیز حملات هوایی و زمینی صورت گرفت، که در نتیجۀ آن ١٧طالب کشته و ٧ تن ديگر زخمی شده اند.

یک منبع امنیتی به پژواک گفت که نیروهای امریکایی، بالای پولیس سرحدی افغانستان وقتی حمله هوايى نمودند که آنها لباس ملکی برتن داشته و یونیفورم خود را نپوشده بودند.

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان میگوید پولیس در لباس ملکی کمين گرفته بودند، که هدف حملۀ نیروهای امریکایی قرار گرفته و بیش از ده پولیس کشته و زخمی شده اند.

 قابل ذکر است که قبل از این نیز نیروهای امریکایی، بالای نیروهای افغان حملات هوایی انجام داده و تعداد زیادی را کشته و زخمی کرده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر