زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ریاست اجراییه وفيفا از مشخص شدن تاریخ برگزاری انتخابات ولسى جرگه استقبال کرده اند

ریاست اجراییه وفيفا از مشخص شدن تاریخ برگزاری انتخابات ولسى جرگه استقبال کرده اند

author avatar
23 Jun 2017 - 09:46
ریاست اجراییه وفيفا از مشخص شدن تاریخ برگزاری انتخابات ولسى جرگه استقبال کرده اند
author avatar
23 Jun 2017 - 09:46

کابل (پژواک، ٢ سرطان ٩٦): ریاست اجراییه و نهاد فيفا از مشخص شدن تاریخ برگزاری انتخابات ولسى جرگه و شوراهای ولسوالی ها استقبال کرده اند.

کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته اعلام کرد که انتخابات ولسى جرگه و شوراهای ولسوالى هاى کشور، ‍۱۶ سرطان سال آینده برگزار خواهد شد.

در خبرنامه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس خبری پژواک رسیده، آمده است که این اقدام کمیسیون مستقل انتخابات یک گام به پیش در راستای تعهدات حکومت وحدت ملی و نهادینه‌سازی ارزش‌های مردم‌ سالاری مى باشد.

منبع افزوده است که برگزاری انتخابات ولسى جرگه شفاف، عادلانه و عاری از تقلب، از وعده‌های اصلی حکومت وحدت ملی به شهروندان کشور می باشد و حکومت متعهد است تا تسهیلات و تمهیدات لازم را به کمیسیون مستقل انتخابات فراهم سازد تا مردم شاهد یک انتخابات مشروع و مبتنی بر آرای عمومی باشند.

از سوی هم، موسسه انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) ضمن استقبال از تعیین تاریخ انتخابات ‎پارلمانی و شوراهای ولسوالی میگوید که این گام اساسی کمیسیون مستقل انتخابات برای بیرون رفت از بن بست موجود می باشد.

در خبرنامه ای که از سوی این نهاد به آژانس پژواک مواصلت ورزیده، آمده است که تاریخ اعلان شده برای انتخابات پیش رو، ممکن بالای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که در وقفه هشت ماه پس از این انتخابات در حمل سال ۱۳۹۸ برگزاری خواهد شد، تاثیرات خود را خواهد داشت.

نهاد فیفا پيشنهاد نموده است که حکومت باید مراحل تخنیکی انتخابات، مدیریت بحران ها، جلوگیری از مداخله و اعمال نفوذ در پروسه، رعایت استقلالیت کمیسیون ها انتخاباتی و در عین حال تهیه به موقع بودجه و موارد لوجیستيکی انتخابات را فراهم کند.

اين نهاد همچنان گفته است که جامعه مدنی و نهادهای تخصصی در بخش انتخابات، با کمیسیون همکاری نزدیک نماید و کمیسیون زمنیه حضور فعالانه نهادهای را در تمام مراحل پروسه انتخابات فراهم سازد.

فيفا از رسانه های خواهش نموده است تا نقش مثبت خود را در قسمت تنویر اذهان عامه و شریک ساختن معلومات و آگاهی با مردم کار کنند و زمينه بلند بردن اعتماد را با بیان حقایق که از جریان پروسه شکل می گیرد، ارتقا بخشند.

موسسه انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان گفته است که جامعه جهانی به عنوان حامی پروسه مردم سالاری و انتخابات در کشور باید همکاری های موثر و دوامدار خود را از لحاظ کمک های تخنیکی، مالی و لوجیستیکی با کمیسیون های انتخاباتی انجام دهد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر