زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تفاهمنامه همکاری بخاطر مبارزه علیه فساد اداری امضا شد

تفاهمنامه همکاری بخاطر مبارزه علیه فساد اداری امضا شد

author avatar
4 Jul 2017 - 16:35
تفاهمنامه همکاری بخاطر مبارزه علیه فساد اداری امضا شد
author avatar
4 Jul 2017 - 16:35

کابل (پژواک،۱۳سرطان۹۶): تفاهمنامۀ همکاری میان وزارت احیا و انکشاف دهات و اداره عالی مبارزه با فساد اداری،  به منظور "راه اندازی برنامه های آموزشی و آگاهی دهی در بخش مبارزه با فساد اداری" امضا گردید.

در خبرنامه مطبوعاتی اين وزارت که به آژانس خبری پژواک رسیده، آمده است که تفاهمنامۀ يادشده  امروز(سه شنبه) میان نصیراحمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات و غلام حسین فخری رییس اداره عالی مبارزه با فساد اداری به امضا رسید.

 بربنياد معلومات انجنير درانى، هدف از امضاى اين تفاهمنامه؛ ترویج و تبلیغ فرهنگ امانت‌داری و صداقت میان کارکنان و منسوبان وزارت احیا و انکشاف دهات، تغییر مثبت افکار عامه از طریق آگاهی‌دهی از ضررهای فساد و انتقال گستردۀ مفاهیم مورد نظر به شهروندان از طریق شوراهای روستایی، جلب همکاری و حمایت همه اقشار جامعه - ‌به ویژه کارکنان خدمات ملکی و شوراهای مردمی - در روند مبارزه علیه فساد اداری،  مى باشد .

اين مقام ارشد وزارت احيا وانکشاف دهات درادامه افزود که این وزارت به دلیل این که ۳۶۰ هزار عضو در شوراهای انکشافی دارد، می‌تواند از طریق آموزش‌دهی و راه‌اندازی برنامه‌های آگاهی‌دهی به آنان در همکاری با ادارۀ عالی مبارزه با فساد، برای کاهش فساد در جامعه و نهادهای دولتی کار کند.

موصوف تعهد سپرد که وزارت احیا و انکشاف دهات، این تفاهمنامه را با جدیت کامل تطبیق وعملی خواهد کرد.

د رعين حال، سید غلام‌حسین فخری رییس اداره‌ عالی مبارزه علیه فساد اداری، درصحبت هايش گفت این اداره در نظر دارد که از طریق نفوذ و اثرگذاری‌ که وزارت احیا و انکشاف دهات بر روستاها و جمع مردم دارد، آگاهی‌رسانی کند،‌ کارمندان و مردم را متعهد به مبارزه با فساد نمايد.

فخری همچنان افزود: «ما به همکاری همه مردم نیاز داریم،‌ درست است که چند نهاد مخصوص مبارزه با فساد هستند؛ اما مبارزه با فساد در نهادهای مخصوص نباید محصور باشد،‌ باید همه‌ نهادها و شهروندان،‌ عالمان دینی و ‌رسانه‌ها برای مبارزه علیه فساد کار کنند.»

گفتنی است که بر بنیاد این تفاهمنامه، قرار است برنامه‌های آموزشی برای کارمندان وزارت احیا و انکشاف دهات در زمینه‌های مبارزه با فساد اداری، شیوه‌های درج شکایت و اطلاعات در بارۀ فساد اداری در ادارۀ عالی مبارزه علیه فساد اداری، قانون‌مندسازی جامعه و چگونگی نقش آن، بر کاهش فساد اداری، شرح زیان‌ها و پيامدهای فساد اداری بر زندگی مردم، فساد از دیدگاه اسلام و موضوعات دیگر، راه‌اندازی شود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر