زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پوليس پکتيکا در قاچاق موادمخدر دخيل است

پوليس پکتيکا در قاچاق موادمخدر دخيل است

author avatar
9 Jul 2017 - 18:27
پوليس پکتيکا در قاچاق موادمخدر دخيل است
author avatar
9 Jul 2017 - 18:27

شرنه (پژواک،١٨سرطان ٩٦): مسوولين و فعالان مدنى ولايت پکتيکا مى گويند که در قاچاق، خريد و فروش موادمخدر، برخى منسوبين امنيتى دخيل اند، که از اثر آن دراين ولايت ضمن مردان، زنان نيز معتاد شده اند.

يعقوب خان مسوول نهاد مدنى ميلمه در ولايت پکتيکا، امروز طی يک نشست خبرى درمورد گفت که معتادين مواد مخدر، درحالى افزايش يافته که دراين ولايت، هيچ مواد مخدر کشت نمى شود.

نامبرده افزود که درقاچاق، خريد و فروش مواد مخدر، برخى افراد دولتى دست دارند و تعدادى پوليس نيز به اين پديدۀ مهلک آغشته اند که جلوگيرى از مواد مخدر در اين ولايت، نيز از آنان توقع نمى رود.

نامبرده از دولت خواست تا معتادين مواد مخدر و يا آنانى را که درقاچاق مواد مخدر دخيل اند، ازصفوف پوليس اخراج نمايند.

عزيز عزيز معاون شوراى ولايتى پکتيکا نيز گفت که دراين ولايت رقم معتادين روبه افزايش است؛ اما براى جلوگيرى آنان، هيچ اقدامى صورت نگرفته است.

به گفتۀ او، در سراسر پکتيکا صرف در ولسوالى ارگون، يک شفاخانۀ ٢٠ بستر تداوى معتادين ايجاد شده که ظرفيت تداوى همه معتادين را ندارد و معتادين که تداوى شوند، به سبب بى کارى دوباره به مواد مخدر رو مى آورند.

اميد کتوازى رييس مبارزه با موادمخدر اين ولايت، به پژواک گفت که قوماندانى امنيه درعرصۀ جلوگيرى از موادمخدر با آنها کمک نمى کند.

موصوف افزود که رقم معتادين به مواد مخدر بلند رفته و عوامل آن، غربت، فقر و جنگ جارى است.

الياس وحدت والى پکتيکا نيز تاييد کرد که مانند ولايات ديگر، نيروهاى امنيتى درجلوگيرى از مواد مخدر ناکام اند و براى جلوگيرى آن، هنوزهم تلاش هاى تند ادامه دارد.

 نامبرده گفت که مقدار زيادى مواد مخدر، از وزيرستان شمالى و جنوبى قاچاق مى شود و بعد از اين ولايت، به ولايت هاى ديگر انتقال داده مى شود؛ زيرا کارخانه هاى پروسس آن در وزيرستان شمالى و جنوبى موقعيت دارد.

شايان ذکراست که در پکتيکا افزون بر هزاران مرد، ٦٠٠ تن از قشراناث نيز به مواد مخدر معتاداند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر