زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مقامات محلى: بيش از ١٦٠ طالب در بلخ و جوزجان کشته و مجروح شده اند

مقامات محلى: بيش از ١٦٠ طالب در بلخ و جوزجان کشته و مجروح شده اند

author avatar
10 Jul 2017 - 17:08
مقامات محلى: بيش از ١٦٠ طالب در بلخ و جوزجان کشته و مجروح شده اند
author avatar
10 Jul 2017 - 17:08

شبرغان (پژواک،١٩سرطان ٩٦): مقامات محلى در جوزجان مى گويند که شمار تلفات طالبان در مربوطات ولسوالى هاى فيض آباد ولايت جوزجان و چمتال ولايت بلخ، به ٦٠ کشته و بيش از يکصد مجروح رسيده؛ اما طالبان اين آمار را تاييد نمى کنند.

محمد رضا  غفوری  سخنگوی والی  جوزجان مى گويدکه عمليات نيرو های امنيتی که بعد از عيد سعيد فطر در مربوطات ولسوالی های چمتال ولايت بلخ و فيض آباد ولايت جوزجان آغاز گرديده بود، شب گذشته خاتمه يافت .

وی افزود: "در اين عمليات چهار قريه ولسوالی فيض آباد از وجود مخالفين دولت پاکسازی گرديد و تلفات سنگين به مخالفان مسلح واردشده است، که دست کم ٦٠ تن شان کشته و بيش از يکصد تن ديگر آنها مجروح گرديده اند."

موصوف علاوه کردکه به دليل  جنگ بين طرف های درگير در قرای مختلف ولسوالی چمتال ولايت بلخ، برخی از خانواده ها مجبور به ترک منازل رهايشی شان شده اند و در اين عمليات به نيرو های امنيتی آسيب نرسيده و مسوولين ذيربط دولتی،  برای امداد رسانی به خانواده های متضرر از جنگ تلاش دارند تا مواد خوراکی و ساير مايحتاج آنها را فراهم نمايند .

صاحب خان  قوماندان نيروهای خيزش مردمی در ولسوالی فيض آباد گفت: "ما در قرای قره بوين, شيشه خانه ها, کوکلداش, خيرآباد حالت دفاعی داشتيم که پس از ورود نيروهای کوماندو در منطقه توانستيم مخالفان مسلح  را به عقب برانيم و ساحات زيادی را از وجود آنها پاکسازی کنيم."

او افزودکه روز سوم عيد، مخالفان مسلح دولت  ولايات فارياب , سرپل , جوزجان و بلخ در اين مناطق تجمع نموده بودند و با اعمال فشار بالای  نيرو های امنیيتی  در ولسوالی چمتال, چهار بولک ولايت بلخ و فيض آباد  ولايت جوزجان، حمله تهاجمی را آغاز نمودند تا شاهراه شبرغان – مزار شريف را نا آرام سازند .

موصوف خاطرنشان ساخت که در مدت يک هفته که در اين مناطق جنگ بين نيرو های امنيتی و مخالفان مسلح جريان داشت،  ده ها تن از افراد آنها کشته و مجروح شدند .

اما ذبيح الله مجاهد سخنگوی طالبان در يک گفتگوی تيليفونی اظهارات مسوولين دولتی را در رابطه به کشته و مجروح شدن بيش از ١٦٠ طالب رد نموده گفت که در درگيرى يک هفته يى طالبان و نيروهاى دولتى، پنج طالب کشته و نُه تن ديگر مجروح شده اند.

وی تصريح کردکه طالبان در اين  درگيرى   ٢٦ تن از منسوبين نيرو های امنيتی  را کشته اند، که در ميان کشته شدگان دو افسر بلند رتبه  نيز شامل است ولی از آنها نام نبرد .

مجاهد مدعی است که اکنون نيز ساحات زيادی در اين مناطق تحت کنترول طالبان است و نبرد اکنون نيز در منطقه ادامه دارد.

 اما منسوبين نيرو های امنيتی، عمليات را ختم شده اعلان مى کنند و اکنون در ساحات تصفيه شده، مصروف  تحکيمات  و ايجاد پوسته های امنيتی اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر