زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشندگان بغلان از تبديل شدن ساحات سبز به ساحات تجارتى انتقاد کردند

باشندگان بغلان از تبديل شدن ساحات سبز به ساحات تجارتى انتقاد کردند

author avatar
12 Jul 2017 - 15:28
باشندگان بغلان از تبديل شدن ساحات سبز به ساحات تجارتى انتقاد کردند
author avatar
12 Jul 2017 - 15:28

پلخمری (پژواک، ٢۱ سرطان ۹۶): شماری از باشندگان ولايت بغلان می گويند که ادارۀ شاروالى اين ولايت، تلاش دارد که يگانه پارک تفريحی شهر پلخمری را به مارکيت تجارتی تبديل کند.

باغ قهوه خانه، يگانه پارک تفريحی و ساحۀ سبز است که يک قسمت اين ساحه، از طرف شاروالى به مارکيت ميوه، و قسمت ديگرش مکان امن برای معتادين است.

شمارى از باشندگان بغلان که درشهرپلخمرى گردهم آمده بودند، گفتند که اداره شاروالى تلاش مى کند که قسمت باقی ماندۀ اين پارک را که مردم برای تفريح از آن استفاده می کنند نيز مارکيت تجارتی بسازد.

برخى منابع آگاه مى گويند که اخيراً شاروالی پلخمری قرارداد توزيع اين ساحۀ پارک تفريحی را با دکانداران به امضا رسانده است.

داوود رحيمی از باشندگان شهر پلخمری، گفت: "در پلخمری يک باغ نيمه سبز داريم که قسمت زيادش را پودری ها غصب کرده، اين قسمت کمی که باقی مانده است، اگر آنرا دکان بسازند پلخمری به يک جزيره مبدل خواهد شد."

حبيب الله خالقی يکتن ديگر از باشندگان شهر پلخمری، گفت که در ساير کشورها، به منظور ساخت پارک تفريحی، دکان و منازل مسکونی را تخريب می کنند؛ اما در افغانستان بخاطر منافع شخصی شان پارک تفريحی را به مارکيت تجارتی مبدل می کنند.

وی، با بيان اينکه در شهر پلخمری، فقط "پارک قهوه خانه"، وجود دارد، گفت: "از مسوولين خواهش می کنيم که ساحات سبز را بيشتر سازند و هيچگاه به تخريب آنان اقدام نکنند."

نورالله امينی رييس اداره حفاظت از محيط زيست  ولايت بغلان، از توزيع اين محل به دکانداران اظهار بی خبری کرده گفت: "هرگونه عمل که سبب تخريب يا منجر به صدمه رسيدن به محيط زيست شود، ما مطابق قانون اجرآات خواهيم نمود، ساختن مارکيت در باغ قهوه خانه واضح است که به معنای ويران کردن ساحۀ سبز است؛ اگر شهردار ويا هرکس ديگر دست به چنين کاری بزند، ما مطابق اصول دست به کار خواهيم شد و نمی گذاريم که ساحات سبز غصب و يا ويران گردد."

اما شاروال شهر پلخمری، در مورد اين ادعا حاضر به گفتگو نشد.

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر