زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سه داعشی به ظن همکاری بانيروهاى امنيتى تيرباران شدند

سه داعشی به ظن همکاری بانيروهاى امنيتى تيرباران شدند

author avatar
22 Jul 2017 - 14:13
سه داعشی به ظن همکاری بانيروهاى امنيتى تيرباران شدند
author avatar
22 Jul 2017 - 14:13

شبرغان (پژواک،٣١سرطان ٩٦): مقامات محلى در جوزجان مى گويند که گروه داعش، سه تن از افراد شان را به علت همکارى با نيروهاى امنيتى در ولسوالى قوش تپۀ اين ولايت تيرباران کردند.

به گفته مقامات محلى اين ولايت، در جمع اين افراد قاری قدرت که شش کارمند کميتۀ جهانى صليب سرخ  رابه قتل رسانده بود نيز شامل است.

باز محمد داورسرپرست ولسوالی درزاب ولايت جوزجان گفت که داعشيان، اين افراد را امروز از ولسوالی درزاب به ولسوالی قوش تپه برده به قتل رسانده اند و تا کنون اجساد کشته شدگان، به خانواده های شان تسليم داده نشده است.

 وى افزودکه درجمله کشته شدگان قاری قدرت, برادرش و يکتن ديگر شامل اند و قاری قدرت کسی است که در ترکيب گروه داعش فعاليت ضد دولتی داشت و چندی قبل، شش تن از کارمندان صليب سرخ را درمربوطات ولسوالی قوش تپه به قتل رسانده و دو تن ديگر آنها را با خود برده بود.

او گفت که تا کنون واضح نشده که داعشيان، اجساد کشته شدگان را به کدام نقطۀ ولسوالی قوش تپه انداخته اند

افراد مسلح که به گفتۀ مقامات محلى ولايت جوزجان، وابسته به گروه داعش بودند، در ماه دلو سال گذشته  در ولسوالى قوش تپۀ ولايت جوزجان، برکارمندان کميته جهانى صليب سرخ حمله کردند، که درنتيجه شش تن را کُشتند و دو تن ديگر را باخود بردند.

کميتۀ بين المللى صليب سرخ، در پى اين رويداد فعاليت هاى خود را در افغانستان به حالت تعليق درآورد و دو کارمند ربوده شدۀ اين کميته، تاکنون در قيد گروه داعش است و فعاليت صليب سرخ همچنان در کشور درحالت تعليق قرار دارد.

امين الله ولسوال قوش تپه گفت که قرار اطلاعات واصله، داعشيان حوالی ساعت چهار صبح امروز که تعداد شان به ٢٠  نفر ميرسيد، سه تن را که در ترکيب آنها قاری قدرت, برادرش و يکتن ديگر شامل است, از قريه سردره ولسوالی درزاب، ابتدا به قريه چقمه چقور و از آنجا به قريه علم ليک اين ولسوالی انتقال داده اند.

وی علاوه نمود که  آنها اين افراد را به قتل رسانده اند و اجساد شانرا در حومه قريۀ علمليک انداخته اند  و گروپی از محاسن سفيدان به اين قريه رفته اند، که تا کنون آنها از تسليمی جسد گزارش نداده اند.

ولسوال قوش تپه علاوه کردکه داعشيان، افراد شانرا به ظن دست داشتن و همکاری با نيروهای امنيتی به قتل رسانده اند.

موصوف گفت: "قاری قدرت با برادر و يکتن از همکارانش، از پانزده روز به اينسو در قيد قاری حکمت مسوول عمومی گروه داعش درولايت جوزجان قرارداشتند."

محمد گل باشنده ولسوالی درزاب گفت: "خبر کشته شدن قاری قدرت توسط قاری حکمت، از صبح امروز تا کنون بين مردم دهان به دهان مى گردد و هنوز وقت است که بپذيريم که قاری حکمت, قاری قدرت را به قتل رسانده باشد؛ اما تا پايان امروز جريان هرچه بوده باشد روشن مى شود."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر