زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

فعالان مدنى خوست خواهان ساخت محلات مناسب براى زنان در شهر شدند

فعالان مدنى خوست خواهان ساخت محلات مناسب براى زنان در شهر شدند

author avatar
22 Jul 2017 - 15:03
فعالان مدنى خوست خواهان ساخت محلات مناسب براى زنان در شهر شدند
author avatar
22 Jul 2017 - 15:03

شهرخوست (پژواک، ٣١سرطان ٩٦): فعالان مدنى و مردم خوست؛ از مسوولان شاروالى و ساير مقامات خوست مى خواهند که محلات مناسب و ويژه به منظور انتظار و نشست زنان در شهر خوست ايجاد نمايند.

زنان شهر خوست، بدون شفاخانه ها در محلات ديگر شهر، جاى مناسب براى انتظار و نشستن ندارند، اکثريت آنها در پياده روها و کنار جاده ها در انتظار مردان خود مى مانند.

نجيله يکى از باشندگان اين ولايت، به آژانس پژواک گفت که اين مشکل خيلى نگران کننده است؛ چرا که زنان در پياده رو ها با مشکلات مختلف ديگر نيز مواجه مى شوند.

او افزود: "زنان در کنار جاده ها و پياده رو ها مى نشينند. عزت شان نيز مصوون نيست، دولت بايد محلات مناسب براى انتظار زنان ايجاد نمايد."

شفيع الله باشندۀ ولسوالى يعقبوبى گفت که زنان با مشکلات زياد مواجه اند، وقتى از ولسوالى ها به شهر مى آيند، مجبوراند که براى ساعت ها در پياده روها انتظار بمانند.

شفيع الله در صحبت با آژانس پژواک، از مسوولين شاروالى به ويژه سرمايه گذاران خصوصى خواست که در حل اين مشکل، کمک نمايند.

او گفت: "زنان با نشستن در پياده روها بى ستر ديده مى شوند، از سويى هم در گرمى، باد و باران با مشکلات مواجه شده مى توانند، اميد است که دولت به اين مشکل زنان رسيدگى کند."

در حومۀ جنوبى شهر خوست، چند سال قبل يک پارک به نام زنان ساخته شده بود؛ اما به گفتۀ باشندگان شهر، از يک سو از اطراف مختلف شهر به آن دسترسى نمى شود و از سويى هم تا حد زيادى مردان از آن استفاده مى کنند.

زهرا جلال عضو شوراى ولايتى خوست، به آژانس پژواک گفت در حد توان خود تلاش مى کند که اين پارک به زنان اختصاص داده شود؛ اما به تمامى شهر کفايت نمى کند.

 او گفت: "خواست ما اين است که پارک هاى ديگر ايجاد گردد. همچنان در بخش هاى مختلف شهر انتظارگاه هاى کوچک ساخته شود، تا زنان با احساس امنيت گشت و گذار نمايند.

در همين حال، مسوولين شاروالى خوست نيز مى پذيرند که در اين بخش، مسووليت خود را انجام نداده اند؛ اما پلان دارند که به مشکل يادشده هرچه زودتر رسيدگى کنند.

لمر نيازى مسوول امور اجتماعى و فرهنگى شاروالى به پژواک گفت علاوه بر اينکه ترميم پارک زنانه را در نظر دارند، بعضى انتظارخانه هاى ديگر را هم ميخواهند ايجاد کنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر