زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پروژۀ ده ميگاوات برق کندهار با موانع مواجه شده است

پروژۀ ده ميگاوات برق کندهار با موانع مواجه شده است

author avatar
22 Jul 2017 - 16:51
پروژۀ ده ميگاوات برق کندهار با موانع مواجه شده است
author avatar
22 Jul 2017 - 16:51

کندهار(پژواک، ٣١سرطان ٩٦): مسوولان شرکت برق و صنعتکاران کندهار مى گويند که پروژۀ ده ميگاوات برق آفتابى براى پارک صنعتى کندهار، از دو سال گذشته بدينسو با موانع مواجه شده و تاکنون هيچ آغاز نشده است.

آنها مى گويند که در اين مدت، ده ها بار تعهد آغاز کار پروژه صورت گرفته؛ اما عملى نشده است. اين درحالى است که ١٥٤فابريکۀ صنعتى کندهار به علت کمبود برق مسدود شده و توليد ١٣٥ فابريکۀ ديگر تا نصف پايين آمده است.

قرار بود که مرکز توليد برق آفتابى کندهار، به هزينۀ ١٥ ميليون دالر ادارۀ انکشاف بين المللى ايالات متحدۀ امريکا ايجاد و در ظرف ٩ ماه به بهره بردارى سپرده شود.

اما کارهاى عملى اين پروژه تاکنون آغاز نشده است.

انجنيرسيد رسول باقى رييس برشنا شرکت کندهار، در مصاحبۀ ويژه با آژانس خبرى پژواک گفت که صلاحيت آغاز اين پروژه در دست (USAID ) يا ادارۀ انکشافى بين المللى امريکا است.

او افزود که برشنا شرکت،  مسووليت هاى خود را در اين مورد از قبل انجام داده است.

به گفتۀ او، ادارۀ انکشاف بين المللى امريکا از برشنا شرکت خواسته بود که زمين اختصاصى اين پروژه بايد ملکيت شرکت برشنا باشد و همچنان شرکت مسووليت دارد که لين برق، از موقعيت تمديد برق آفتابى تا پارک صنعتى  و از آنجا تا استيشين برق را تمديد نمايد.

موصوف گفت که شرکت برشنا، تمامى کارهاى يادشده را در اوايل تکميل کرده، که شامل استملاک ١٦٠ جريب زمين، ساخت نقشه، تمديد لين براى انتقال برق و نصب ١٣٥ پايه مى باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر