زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس اجرایی حکومت معضل برق کابل را با مسؤلان برشنا بررسی کرد

رئیس اجرایی حکومت معضل برق کابل را با مسؤلان برشنا بررسی کرد

author avatar
26 Jul 2017 - 19:49
رئیس اجرایی حکومت معضل برق کابل را با مسؤلان برشنا بررسی کرد
author avatar
26 Jul 2017 - 19:49

کابل (پژواک، ۴ اسد۹۶): رئیس اجرایی در نشست با مسؤلان برشنا، از این شرکت خواست است به منظور حل معضل کمبود برق در کابل، روی پروژه‌های تقویتی از جمله برق آفتابی کار کند.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی حکومت در خبرنامه یی که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که این نشست امروز در قصر سپیدار برگزار شد.

ابتدا، قدرت الله دلاوری رئیس شرکت برشنا گفت که ۲۶۵ می‌گاوات برق وارداتی و ۱۵ مگاوات دیگر از بند برق سروبی به کابل اختصاص یافته است اما میزان تقاضا ۶۰۰ مگاوات است.

به گفته وی، برای حل مسئله قطع نوبتی و کمبود برق در پایتخت باید کمبود انرژی برق رفع شود.

مجیب‌الرحمان مومند، رئیس اداره برق کابل گفت که با گرم شدن هوا و کاهش آب جاری در کابل، همه‌ ساله مشکل نوسان برق در پایتخت به وجود می‌آید و به همین دلیل برق ۱۷ لین عمومی به صورت موقت قطع می‌شود.

به گفته وی، برق ادارات دولتی ۳۰ درصد، خانه‌های رهایشی داخل شهر ۳۰-۵۰ درصد و برق مناطق اطراف کابل تا ۷۰ درصد به شکل نوبتی توزیع می‌شود.

در ادامه نشست، امان الله غالب معین وزرات انرژی و آب گفت که در حال حاضر این وزارت روی چهار پروژه بنیادی برای تولید برق کار می‌کند.

وی، از پروژه ۵۰۰ کیلو ولت برق توتاپ، تامین برق ۵۴ اداره دولتی از طریق تولید انرژی آفتابی و جلوگیری از ضایع شدن برق نام برد و گفت که ۱۰۰ مگاوات دیگر نیز با هزینه بانک انکشاف آسیایی، بانک انکشاف اسلامی، بانک جهانی و اداره توسعه بین‌المللی امریکا تولید و تامین خواهد شد.

معین وزارت انرژی و آب ابراز امیدواری کرد که با عملی شدن این پروژه‌ها مشکلات برق کابل کاملا حل شود.

عبدالله عبدالله ضمن ارزیابی مسئله قطع نوبتی و کمبود برق در پایتخت گفت که شرکت برشنا باید برای حل این مشکل روی تکمیل شدن پروژه‌های تقویتی به ویژه تولید انرژی آفتابی در پایتخت بیشتر تمرکز کند.

به گفته رئیس اجرایی حکومت، تطبیق و تکمیل پروژه‌های تولید انرژی برق برای رفع نیازمندی‌های شهروندان کابل و سایر ولایات از اولویت‌های حکومت وحدت ملی می‌باشد و به این مسائل بیشتر توجه می‌شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر