زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنی: طرح ساحۀ سبز کابل، روند زندگی شهروندان کابل را تغییر خواهد ‌داد

غنی: طرح ساحۀ سبز کابل، روند زندگی شهروندان کابل را تغییر خواهد ‌داد

author avatar
3 Aug 2017 - 15:06
غنی: طرح ساحۀ سبز کابل، روند زندگی شهروندان کابل را تغییر خواهد ‌داد
author avatar
3 Aug 2017 - 15:06

کابل (پژواک ١٢ اسد ٩٦): ادارۀ انکشاف زون پايتخت ميگويد که بر اساس پلان ساحۀ سبز کابل، ده کیلومتر سرک‌های جدید شهری احداث می‌شود و برای آن‌عده از شهروندان که خانه‌های‌شان با تطبیق این‌پلان تخریب می‌گردد، خانه‌های جدید در نظر گرفته شده‌ است.

اين اظهارات را الهام‌هوتکی رئیس ادارۀ انکشاف زون پایتخت در جلسه اى که به منظور بحث روى پلان ساحۀ سبز کابل، شام ديروز به رياست محمد اشرف غنى رئيس جمهور با حضور مسوولین ادارۀ انکشاف زون پایتخت و نمایندگان‌ کشور‌های تمویل‌کنندۀ این پروژه، در ارگ دایر گردید بود، بيان کرده است.

در خبرنامه اى که از سوى دفتر مطبوعاتى رياست جمهورى، به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که در اين جلسه طرح ساحۀ سبز امنیتی و نواحی پنج‌گانۀ شهر کابل از سوی الهام‌هوتکی رئیس ادارۀ انکشاف زون پایتخت به‌جلسه ارائه و خاطرنشان‌‌گردید که این‌طرح به‌منظور مصوونیت بیشتر شهروندان و ساحات دیپلمات‌نشین کابل ترتیب گردیده‌است.

وی افزود که در پلان مذکور، اقدامات کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت روی‎دست گرفته شده‌است، که با تطبیق آن پنج‌ نواحی‌ شهر از جمله قلعه موسی، بی‌بی مهرو، قلعۀ خاطر و قلعۀ خیاط ایجاد خواهد‎شد. 

وی هم‌چنان گفت که تطبیق پلان ساحۀ سبز کابل، بالای زندگی شهروندان تأثیر بسزايی دارد و شهروندان شاهد تغییرات مثبت اقتصادی و اجتماعی خواهند ‌بود.

پس از ارایۀ طرح ساحۀ سبز کابل، نمایندگان کشورهای تمویل‌کنندۀ این‌ پروژه صحبت کردند و ازطرح ارائه‌شده مبنی بر بهبود زندگی مردم کابل و مصوونیت بیشتر ساحات دیپلماتیک، استقبال نمودند.

رئیس‌جمهور غنی، در این‌‌خصوص گفت که در تطبیق پلان ساحۀ سبز، از بودجۀ دولت نیز استفاده خواهد ‌شد و این‌طرح برای تغییر زندگی اجتماعی شهروندان کابل و نیز امنیت بیشتر ساحات دیپلمات‌نشین موثر می‌باشد.

طرح ساحۀ سبز شهر کابل، بعد از آن از سوى حکومت مطرح شد، که دوه ماه قبل (ده جوزا) در نزديکى ارگ در چهارراهى زنبق، انفجار توسط تانکر صورت گرفت و در آن تلفات سنگين، و به شمول دواير دولتى خسارات هنگفت مالى به مردم وارد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر