زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزیر انرژی و آب از «فساد عمده» و «کندکاری» در روند تدارکات ابراز نگرانی کرد

وزیر انرژی و آب از «فساد عمده» و «کندکاری» در روند تدارکات ابراز نگرانی کرد

author avatar
8 Aug 2017 - 17:00
وزیر انرژی و آب از «فساد عمده» و «کندکاری» در روند تدارکات ابراز نگرانی کرد
author avatar
8 Aug 2017 - 17:00

کابل (پژواک، ۱۷ اسد۹۶): وزیر انرژی و آب می‌گوید که فساد و کندکاری در روند تدارکات سبب تاخیر پروژه‌های بزرگ انرژی و آب در کشور شده است.

علی احمد عثمانی این موضوع را امروز در «کنفرانس سالانه تدارکات و تسهیل جذب سرمایه گذاری خصوصی» که در کابل برگزار شده بود، بیان کرد.

وی گفت: «بخاطر سهیم ساختن سکتور خصوصی و جذب سرمایه گذاری، پس ازین وزارت انرژی و آب تمام پروژه‌های این وزارت را قبل از اعلان داوطلبی با شرکت‌های خصوصی شریک می‌سازد تا آنان بخاطر اشتراک در پروسه داوطلبی آمادگی‌‌هایشان را داشته باشند. »

وزیر افزود: «این یک نشست دو جانبه بین دولت و بخش خصوصی است و این جا بخش خصوصی رو در رو تمامی مشکلات و چالش هایی که در روند تدارکات وجود دارد مطرح کرده و مشترکا برای آن راه حل پیشنهاد کرده و آن را به شورای وزیران و کابینه ارایه خواهند کرد. »

به گفته وزیر انرژی و آب، قانون و طرزالعمل تدارکات با وجود اصلاحات هنوز هم نمی‌تواند پاسخ پروژه‌های بزرگ و پیچیده به ویژه در بخش انرژی و آب باشد و«فساد عمده» هنوز هم در بخش تدارکات وجود دارد.

عثمانی خاطر نشان کرد که وجود فساد حتی در برخی موارد باعث تعلیق پروژه‌ها شده است و حکومت باید با سیاست‌گزاری درست، سیستم سازی و بستر سازی تدارکاتی این چالش‌ها را بردارد.

وزیر عملکرد اداره تدارکات ملی را در مورد شامل ساختن برخی از شرکت در فهرست سیاه گفت که این اداره «بدون مورد» برخی شرکت‌های داخلی را شامل فهرست سیاه کرده و سبب شده است تا این شرکت‌ها سرمایه‌‌های شان را به بیرون از کشور انتقال دهند.

همچنان، علی احمد عثمانی از در حاشیه بودن شرکت های خصوصی داخلی گفت: «در جریان ۱۶ سال آخر شرکت‌های داخلی تجربه و ظرفیت خوبی را بدست آورده است و می‌تواند حتی پروژه‌های بزرگی را بدون شریک خارجی تطبیق نماید.»

وی از حکومت خواست تا با تسهیل روند تدارکاتی، ظرفیت‌ها و تجربه‌های بخش خصوصی داخلی را دوباره احیا کند.

تقدیر خان، رئیس «اتحادیه شرکت‌های انرژی تجدید پذیر» که در این نشست حضور یافته بود، از چگونگی روند تدارکات در کشور انتقاد کرد.

وی گفت: «یک سال می‌شود که قانون انرژی تصویب و اجرایی شده اما قانون تدارکات برای گرفتن پروژه از شرکت‌ها می‌خواهد تا تجربه خود را در عرصه تکمیل پروژه مشابه نشان دهند تا به آنان پروژه داده شود اما وقتی یک شرکت تجربه پروژه مشابه نداشته باشد از روند داوطلبی محروم می‌شود. »

تقدیرخان افزود: «در بخش انرژی و آب شرکت‌های داخلی با ظرفیت بالا وجود دارند و حکومت باید زمینه را برای کسب تجربه و گرفتن پروژه برای این شرکت‌ها فراهم سازد. »

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر