زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار بازسازی استوپۀ “توپ دره” در پروان آغاز شد

کار بازسازی استوپۀ “توپ دره” در پروان آغاز شد

author avatar
12 Aug 2017 - 18:37
کار بازسازی استوپۀ “توپ دره” در پروان آغاز شد
author avatar
12 Aug 2017 - 18:37

کابل (پژواک، ٢١ اسد٩٦): کار بازسازی استوپۀ "توپ دره" و کاوشگری اطراف آن، به هزینۀ ٢٠٠ هزار دالر امریکايى در منطقه توپ دره، واقع مرکز ولایت پروان آغاز گردید.

اين استوپه، یکی از آبده های تاریخی ولایت پروان است که ١٨٠٠ سال قدامت تاریخی دارد؛ برخی قسمت هاى آن درحال تخریب شدن و از بین رفتن بود که اکنون بازسازی میشود.

سید صبور مهدی آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت پروان گفت که این استوپه، در غرب مرکز ولایت موقعیت دارد.

وى افزود این استوپه که دارای ٢٠ متر ارتفاع و ٧٠ متر محیط میباشد، مرمت کاری و کاوشگری  آن به هزینۀ بیش از ٢٠٠هزار دالر امریکايى که در مدت یک سال تکمیل خواهد شد، آغاز گردید.

مژگان مصطفوی معین مالی و اداری وزرات اطلاعات و فرهنگ که در افتتاح کار بازسازی اين استوپه شرکت کرده بود، گفت با توجه به موجودیت امنیت خوب که ولایت پروان دارد، میخواهند آبدات تاریخی را بازسازی کرده و توجه توريستان را به این منطقه جلب کنند.

او افزود: "٢٠ آبده تاریخی در تمام افغانستان تحت بازسازی قرار دارد، که از جمله استوپه توپ دره پروان نیز شامل است، که ما امروز کار بازسازی و حفارى آنرا شروع کردیم، که یک جای بسیار تاریخ وقديمی است. اين جاى در آینده، یک مکان بسیار تاریخی و جالب برای توريست های خارجی خواهد بود."

موصوف، ساخت تعمیر اداری ریاست اطلاعات و فرهنگ پروان، موزیم و مجموعه فرهنگی آموزشی را نیز در ولایت پروان وعده سپرد که در روزهای نزدیک، در این ولایت آغاز خواهد شد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر