زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ساحات از دست رفته در ولسوالى خماب دو باره به تصرف دولت درآمد

ساحات از دست رفته در ولسوالى خماب دو باره به تصرف دولت درآمد

author avatar
21 Aug 2017 - 16:34
ساحات از دست رفته در ولسوالى خماب دو باره به تصرف دولت درآمد
author avatar
21 Aug 2017 - 16:34

شبرغان (پژواک،٣٠ اسد٩٦): مقامات امنيتى در ولايت جوزجان مى گويندکه با کشته شدن هشت طالب و جراحت چهار تن ديگر آنها، قريه های تصرف شده در ولسوالی خماب اين ولايت توسط طالبان، دوباره به دست نيروهای امنيتی افتاد.

اين در حالى است که انجنير احمد ولسوال خماب ولايت جوزجان، صبح امروز به خبرنگار آژانس خبرى پژواک گفته بودکه حداقل ١٧ قريه اين ولسوالی به دست مخالفان مسلح  دولت افتاده است.

اما مل پاسوال رحمت الله ترکستانی  قوماندان امنيه ولایت جوزجان گفت که با ورود نيرو های کمکى و عمليات قوای هوايی، دو قريه که امروزصبح در ولسوالی خماب به دست طالبان افتاده بود، دوباره توسط نيروهاى امنيتى تصرف شد.

ترکستانی گفت که  طالبان با دادن هشت کشته و جراحت، چهار تن ديگر منطقه را ترک کرده و از اين ولسوالی فرار نموده اند و نيرو های امنيتی کوماندو، داخل قريه چوپلی تپه و خان تپه و اکنون مصروف  تحکيمات مواضع در اين قريه اند.

قوماندان امنيه ولايت جوزجان گفت که ساير نيرو ها در اين ولسوالی مصروف اجرای عمليات جستجو هستند تا مخالفان مسلح  را رديابی کرده به سزای اعمال شان برسانند .

انجنير احمد ولسوال خماب، در يک گفتگوی تيلفونی به پژواک گفت: "نسبت حملات مخالفان  مسلح دولت، شب گذشته يک کيلومتر دورتر از ولسوالی رفته بوديم، ولی اکنون دوباره به مرکز ولسوالی بازگشته ايم و نيرو های قوای هوايی، لحظاتى پيش برخی از ساحات را بمباردمان کردند و اکنون نيروهای پياده  داخل قرا و قصبات شده در گشت و گذاراند."

موصوف به اين نکته نيز اشاره نمودکه نمى داند طالبان از ولسوالى خماب به  کجا رفته اند؛ چون از آنها خبری نيست و  احتمال دارد در جايی پنهان شده باشند؛ اما نيرو های تازه امنيتی وارد مرکز اين ولسوالی شده و برخی ديگر از آنها نيز در راه اند .

او  ضمن پرسش اينکه مرکز ولسوالی با ١٧ قريه آن  به دست طالبان سقوط کرده بود گفت: "مرکز ولسوالی يک نيم  و نيم کله، شب گذشته دست به دست شده بود؛ اما  اکنون ما در مرکز ولسوالی قرار داريم."

اما قوماندان امنيه ولايت جوزجان گفت که  ولسوال خماب، حافظه خوب ندارد و از اين بابت دچار مشکل است  و در حاليکه ولسوال خماب مدعی است ١٧  قريه به دست طالبان افتاده, اين ولسوالی صرف دارای هفت قريه است.

ترکستانی اضافه کرد: "از جمع اين قراء و قصبات، چطور ممکن است هفده قريه سقوط کند."

طالبان تا کنون در مورد تلفات شان و از دست دادن مجدد مرکز ولسوالی چيزی نگفته اند؛ اما صبح امروز ذبيح الله مجاهد يکتن از سخنگويان گروه طالبان، در پيام کتبى که به آژانس خبرى پژواک ارسال نموده، گفته بودند که افراد آنها ولسوالى خماب ولايت جوزجان را کاملا به تصرف خود درآورده اند.

مجاهد همچنان ادعا کرده که يک مقدار سلاح و مهمات نيروهاى دولتى نيز به دست افراد آنها قرار گرفته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر