زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معترضان: اگر خواستهاى ما پذيرفته نشود، دست به اقداماتى حتى عليه ارگ میزنیم

معترضان: اگر خواستهاى ما پذيرفته نشود، دست به اقداماتى حتى عليه ارگ میزنیم

author avatar
22 Aug 2017 - 18:38
معترضان: اگر خواستهاى ما پذيرفته نشود، دست به اقداماتى حتى عليه ارگ میزنیم
author avatar
22 Aug 2017 - 18:38

سرپل (پژواک، ٣١ اسد٩٦): برخى اشتراک کنندگان يک گردهمايى در سرپل، گفتند که "توطئه ها" بر ضد رهبران ائتلاف نجات افغانستان، قابل تحمل نيست و اگر خواسته هاى آنها پذيرفته نشود، دست به اقداماتى حتى عليه ارگ مى زنند.

صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجه و رييس جمعيت اسلامى، عطامحمد نور والى بلخ و رييس اجرايى جمعيت اسلامى و محمد محقق معاون دوم رياست اجرايى حکومت و رييس حزب وحدت مردم افغانستان و جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول رياست جمهورى و موسس جنبش ملى اسلامى، در اوايل سرطان سال روان در نشستى در ترکیه، «ائتلاف برای نجات افغانستان» را که سخت منتقد حکومت است، ايجاد کردند.

 جنرال عبدالرشيد دوستم، بعد از آن به ترکيه رفته است که قضيه او با احمد ايشچى سابق والى جوزجان به ارگان هاى عدلى و قضايى رفت. دوستم چندى پيش مى خواست وارد بلخ شود؛ اما به طياره حامل او در ميدان هوايى اين ولايت اجازه نشست داده نشد.

امروز شمارى از باشنده هاى ولايت سرپل، طى گردهمايى در مرکز اين ولايت از اين ايتلاف حمايت نمودند و از حکومت سخت انتقاد کردند.

مساعد کردن زمينه براى برگشت دوستم از ترکيه به کشور، عملى شدن توافقنامه ايجاد حکومت وحدت ملى، اصلاحات در حکومت به خصوص در امور امنيتى، جلوگيرى از جنگ در شمال کشور و جلوگیری از «توطيه هاى زنجره یی علیه رهبران ائتلاف» از خواسته هاى مهم شامل قطعنامه نشست امروز بود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر