زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئيس جمهور غنی مدال وزیر محمد اکبر خان را به نماينده خاص اتحاديه اروپا تفویض کرد

author avatar
25 Aug 2017 - 09:40
author avatar
25 Aug 2017 - 09:40

کابل (پژواک، ٣ سنبله ٩٦): اشرف غنی رئیس جمهور طی دیدار تودیعی با نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان، مدال عالی دولتی غازی وزیر محمد اکبر خان را به وی تفویض کرده است.

در خبرنامه اى که از سوى دفتر مطبوعاتى رياست جمهورى به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که ديدار مایکل ‌میلبن نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان با محمد اشرف غنى رئيس جمهور، شام روز گذشته در ارگ صورت گرفت.

منبع مى افزايد، در مراسمی که به این مناسبت برگزار شد، فرمان رئیس جمهور از سوی اسدالله غضنفر مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی در خصوص تفویض مدال عالی دولتی غازی وزیر محمد اکبر خان به مایکل میلبن، قرائت گردید.

در فرمان متذکره، از تلاش های میلبن در عرصه های اقتصادی، انکشافی، پروسه صلح و مبارزه با تروریزم در افغانستان، ستایش شده است.

منبع علاوه کرده است که سپس رئیس جمهور غنی صحبت کرد و از تلاش های ارزندۀ مایکل میلبن در راستای تقویت بیشتر مناسبات افغانستان و اتحادیه اروپا، قدردانی نموده، گفت: "مبارزه با فساد اداری به تمرکز بیشتر نیاز داشت که شما در این زمینه همکاری زیادی کردید."

وى افزود که مشارکت افغانستان با اتحادیه اروپا به ارزش ها استوار است و برای موصوف در وظایف آینده، آرزوی موفقیت نمود.

در مقابل مایکل ‌میلبن نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا از انجام مأموریت خویش در افغانستان ابراز خرسندی نمود و از تلاش های  رئیس جمهور و حکومت افغانستان در عرصه های تطبیق برنامه های انکشافی، حکومتداری خوب، تامین صلح و ثبات و فقرزدایی ستایش بعمل آورد.

میلبن از حدود سه سال به این طرف به حیث نماینده خاص اتحادیه اروپا در افغانستان ایفای وظیفه می کرد.

بربنياد معلومات خبرنامه، در این مراسم بانوی اول کشور، عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی ریاست دفتر مقام عالی ریاست جمهوری، محمد اکرم خپلواک نمایندۀ خاص رئیس جمهور در امور سیاسی، شاه زمان میوندی مشاور رئیس جمهور، عبدالمتین بیگ رئیس عمومی ادارۀ مستقل ارگان محل، عادله راز معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه و شماری از سفرها و اعضای کوردیپلوماتیک کشورهای های خارجی مقیم کابل نیز حضور داشتند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر