زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اکثریت قربانیان حملۀ انتحاری مسجد امام زمان در صحن این مسجد دفن شدند

اکثریت قربانیان حملۀ انتحاری مسجد امام زمان در صحن این مسجد دفن شدند

author avatar
26 Aug 2017 - 17:05
اکثریت قربانیان حملۀ انتحاری مسجد امام زمان در صحن این مسجد دفن شدند
author avatar
26 Aug 2017 - 17:05

کابل(پژواک، ۴سنبله ۹۶): اجساد ۲۴ تن از قربانیان حملۀ مهاجمان انتحاری به مسجد امام زمان کابل از جمله زنان و کودکان، در صحن این مسجد دفن شدند.

پولیس کابل می گوید روز گذشته هنگام ادای نمازجمعه، یک مهاجم انتحاری مواد همراه خود را در دروازه ورودی مسجد امام زمان در منطقه قلعۀ نجارهای کابل انفجار داد و سپس دو مهاجم دیگر وارد مسجد شدند و نمازگزاران را هدف قرار دادند.

بر پایه معلومات وزارت صحت عامه، حداقل ۲۸ تن از جمله زنان و کودکان که با والدین خود به مسجد آمده بودند در این رویداد، کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی شده اند. برخی از بازماندگان قربانیان می گویند که مهاجمان، شماری از نمازگزاران را سربریده اند.

 فاطمه، دختر جوانی که مادرش را در این رویداد از دست داده است به صحن مسجد آمده بود تا برای آخرین بار با مادرش وداع کند.

وی درحالیکه اشک می ریخت گفت: "کافران بی کتاب مادر بیگناهم را حین عبادت، گردنش را بریدند؛ این ها انسان نیستند که در مسجد آمده مردم را قتل عام می کنند."

 

علی احمد، کودک ۵/۴ ساله از جمله کسانی که به کمک نیروهای امنیتی از این حمله جان سالم بدر برده، به خانه اش برگشته؛ اما همچنان وحشت زده است.

روز گذشته تصاویر این کودک درحالیکه هنگام حملۀ مهاجمان در صحن مسجد ایستاده بود، از سوی رسانه ها نشر شد. در این تصاویر دیده می شود که نیروهای پولیس، از پشت دروازۀ مسجد به او اشاره می کنند که از آنجا خارج شود.

ضیاء جان مادرکلان علی احمد که همسرش را در این حمله از دست داده است، به پژواک گفت که در بدن همسرش به ویژه سينۀ او، زخم عمیق ناشی از چره دیده می شد.

وی گفت: "نواسه ام نیز همراه پدرکلان خود به مسجد رفته بود؛ اما هنگام حمله خود را به گوشه مسجد رسانده و در کنار فرش مسجد پنهان کرده و سپس به کمک نیروهای امنیتی نجات داده شد."

علی احمد درحالیکه در آغوش مامایش بود و وحشت زده به نظر مى رسید، با بیان این که "انتحاری را دیدم که مردم را می کشت"، ناامیدانه گفت: "برویم که مرا هم می کشد."

مسجد امام زمان که یک ساختمان دو طبقه است، دارای دو بخش جداگانۀ ویژه عبادت مردان و زنان است. دیده می شد که بر اثر این رویداد، خسارت جدی به این مسجد رسیده وحتی ده ها جلد قرآن شریف موجود در مسجد نیز پاره شده و یا سوخته بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر