زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پخش اوراق تبليغاتى درپروان با واکنش جدى روبرو گردید

پخش اوراق تبليغاتى درپروان با واکنش جدى روبرو گردید

author avatar
6 Sep 2017 - 10:08
پخش اوراق تبليغاتى درپروان با واکنش جدى روبرو گردید
author avatar
6 Sep 2017 - 10:08

چاريکار(پژواک، ١٥ سنبله ٩٦): نيروهاى امريکايى به دليل پخش اوراق تبليغاتى در پروان که با واکنش روبرو شده است، معذرت خواسته و گفته اند که محتويات اين اوراق به «صورت ناآگاهانه» سبب اهانت به اسلام شده است. 

نیروهای امریکایی دیروز اوراق تبلیغاتی را از هوا در بخش های از ولسوالی بگرام پروان پرتاب کرده که در آن، تصوير شیرى که به دنبال سگ سفيد که کلمه طیبه روى آن ديده مى شود، روان می باشد.

پخش اوراق يادشده با واکنش در پروان روبرو شده است.

احمد جاوید حنفی رییس شورای علمای پروان این کار نیروهای خارجی را دشمنی با مسلمانان و توهین آشکار در برابر دین مبين اسلام دانسته و از حکومت می خواهد تا این موضوع را به گونه جدی بررسی کند.

محمد عاصم عاصم والی پروان ضمن محکوم کردن این عمل نیروهای خارجی می گوید که اين موضوع از سوى هيئتى با جديت بررسى خواهد شد.

با اين حال قومندانی عمومی مشترک عملیات های خاص – افغانستان ، به دليل پخش اين اوارق عذر خواهى کرده است.

منبع در اعلاميه اى نوشته است که بتاریخ ۱۴ سنبله نیروهای ایالات متحده امریکا در ولایت پروان اوراق را از طریق هوا پرتاب نموده اند که «محتویات آن به صورت ناآگاهانه مورد اهانت به مسلمانان و دین مبین اسلام گردیده است.»

تورن جنرال جیمز لیندر قوماندان قوماندانى عمومی مشترک عملیات های خاص – افغانستان گفته است:«بنا براین، من از وقوع این حادثه صادقانه معذرت خواسته و ابراز می نمایم که ما به دین مبین اسلام و به شرکای مسلمان ما در سر تا سر جهان جدا احترام قایل هستیم.»

او می افزاید:«چنین اشتباه قابل قبول نمی باشد. من در حال بررسی روش های مان برای دریافت علت این حادثه هستم و مسوولین این قضیه را مسوول خواهم شمرد. علاوتا، با در نظر داشت تغيیرات مناسب، اطمینان می دهم که همچو اشتباهات دیگر تکرار نخواهد شد.»

وی گفته است که ماموریت حمایت قاطع به آینده افغانستان متعهد بوده و او یک بار دیگر از وقوع این اشتباه پوزش می طلبد.

 

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر