زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يک محصل در خوست تانک نظامى نمونه يى ساخته است

يک محصل در خوست تانک نظامى نمونه يى ساخته است

author avatar
12 Sep 2017 - 13:41
يک محصل در خوست تانک نظامى نمونه يى ساخته است
author avatar
12 Sep 2017 - 13:41

شهرخوست (پژواک، ٢١سنبله ٩٦): يک محصل در ولايت خوست، تانک نمونه يى اردوى ملى را ساخته و از دولت مى خواهد که وسايل تعليمات تخنيکى و امکانات بيشتر به وى تهيه کند.

اين جوان که رشيدالله نام دارد، باشنده ولسوالى اسماعيل خيل و مندوزى خوست است که فعلاً محصل سال سوم پوهنځى ادبيات پوهنتون شيخ زايد ميباشد.

موصوف در صحبت با آژانس پژواک گفت که با ابتکار خود، يک تانک کوچک اردو و يا پوليس ملى را ساخته است؛ اما اگر امکانات به وى تهيه گردد، ابتکارات ديگر در بخش تخنيک خواهد داشت.

او افزود: "اين تانک يک متر طول و نيم متر عرض دارد که با استفاده از پارچه هاى پلاستيکى، آهن چادر، دايمنوها، تايرهاى بايسکل کوچک و بعضى وسايل ديگر ساخته شده است."

رشیدالله گفت هر چند مسلک وى تخنيک نيست؛ اما با علاقمندى خاص خود با اين بخش، اين تانک و يک تفنگ اردوى ملى را ساخته است."

موصوف افزود: "در اين موتر سه داينمو نصب شده، يکى در عقب و دو در پیش روی، با استفاده از برق پيش و پس حرکت کرده مى تواند. بالاى آن يک دهشکه نيز نصب شده که بر زيبايى تانک افزوده است."

اين جوان به آژانس خبرى پژواک گفت که از سابق به تخنيک نظامى علاقه داشت؛ اما مشکلات اقتصادى فاميلى باعث شده که به اشياى زياد دسترسى نداشته باشد.

او گفت که قبل از اين بالاى يک هليکوپتر کوچک نيز کار کرده بود؛ اما ازاينکه وسايل و پرزه جات آن به پول نياز داشت، کار آن ناتکميل مانده است.

رشيدالله افزود: "ساخت اين تانک يک ماه وقت را دربر گرفت. با پيدا کردن پول به شهر مى رفتم و بعضى پرزه ها از شهر خريدارى مى کردم."

رشيدالله درصحبت با آژانس پژواک گفت که اگر دولت به وى زمينه و وسايل تهيه کند، ساير ابتکارات را نيز در بخش تخنيکى نظامى به ميان خواهد آورد.

او گفت: "خواستم از دولت اين است که بعضى وسايل و امکانات را به منظور ابتکارات در بخش تخنيک به من تهيه کند. با اين کار باعث پرورش استعداد من خواهد شد و به کار خود ادامه خواهم داد."

موصوف همچنان افزود که اين دستاوردهاى خود را با دولت شريک نکرده؛ اما اميد است که سهولت ها در  اين مورد به وى مهيا گردد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر