زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

” افرادی‌که در  ۱۸ سنبله باعث آزار  و اذیت مردم کابل شدند باید مورد بازپرس قرار گیرند”

” افرادی‌که در ۱۸ سنبله باعث آزار و اذیت مردم کابل شدند باید مورد بازپرس قرار گیرند”

author avatar
14 Sep 2017 - 13:51
” افرادی‌که در  ۱۸ سنبله باعث آزار  و اذیت مردم کابل شدند باید مورد بازپرس قرار گیرند”
author avatar
14 Sep 2017 - 13:51

کابل (پژواک، ٢٣ سنبله ٩٦) : افرادی‌که در روزهای ۱۷ و ۱۸ سنبله دست به سلاح برده و  باعث آزار و اذیت مردم شده‌اند، باید مورد بازپرس جدی قرار گیرند و قانون بالای‌شان تطبیق‌ گردد.

در روز هاى جمعه و شنبه گذشته،  صدها تن سوار بر موترهای تیزرفتار که در میان آنان شماری افراد مسلح غیرمسوول دیده می شدند، به مناسبت شانزدهمین سالگرد جان باختن احمدشاه مسعود قوماندان اسبق جمعيت اسلامى و وزير دفاع حکومت استاد برهان الدين ربانى، در سطح شهر کابل به گشت و گذار پرداختند.

شماری از باشندگان پایتخت می گویند که برخی از این افراد، با شلیک های هوایی و گشت زنی های بیجا، به مردم آسیب رساندند و باعث آزار و اذیت آنان شدند.

قوماندانى زون ١٠١ آسمايى ميگويد که در اثر شليک و فيرهاى افراد مذکور  و حادثات ترافيکى در آن روز ١٣ تن مجروح گرديده است و در اين مورد ١٢ تن بازداشت شده است.

در يک خبرنامۀ که از ارگ منتشر شده، آمده است، جلسۀ سرقوماندانی اعلی قوای مسلح عصر روز گذشته به ریاست محمداشرف غنی رئیس‌ کشور، وضعیت امنیتی ولایات فاریاب، جوزجان، بغلان، نورستان، کابل، ارزگان و فراه را مورد ارزیابی قرار داد.

منبع افزوده، دراین جلسه که در ارگ انجام شد، پس از بحث‌های همه‌جانبه پیرامون وضعیت امنیتی ولایات متذکره، برای بهبود وضعیت امنیتی به مسوولین مربوط، هدایات لازم صادر‌گردید.

هم‌چنان، تهدیدهای احتمالی در سه‌‌ ماه آینده مورد غور قرار گرفته و جلسه به مسوولین امنیتی و دفاعی کشور هدایت داد تا با تدابیر و آمادگی‌های لازم، پلان‌های شوم دشمن را خنثی نمایند.

در ادامه، ویس احمدبرمک سرپرست وزارت امور داخله در مورد رویدادهای روزهای ۱۷ و ۱۸ سنبله که از اثر فیرهای افراد مسلح، شماری از شهروندان کابل آسیب‌ دیدند، گزارش داد.

وی گفت که تعدادی از این افراد دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به لوی‌څارنوالی معرفی شده‌اند.

در خبرنامه آمده است، جلسه فیصله نمود، افرادی‌که در روزهای ۱۷ و ۱۸ سنبله دست به سلاح برده و ضمن اخلال نظم عامه باعث آزار و اذیت مردم شده‌اند، باید مورد بازپرس جدی قرار گیرند و قانون بالای‌شان تطبیق‌ گردد.

داکتر عبدالله عبدالله رييس اجراييه حکومت نيز در جلسه شوراى وزيران از نيروهاى امنيتى براى تامين امنيت روز هژدهم سنبله ابراز قدردانى نموده اما از شلیک‌های اين روز در کابل ابراز ناخرسندی کرد.

موصوف در شوراى وزيران گفت : ((  ناآرام ‌ساختن مردمی که خود را در غم و درد ما شریک می‌دانند، قابل توجیه نیست.))

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر