زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دانش: ارگان های امنيتی در تامين امنيت مراکز دينی توجه جدی نمايند

دانش: ارگان های امنيتی در تامين امنيت مراکز دينی توجه جدی نمايند

author avatar
19 Sep 2017 - 16:21
دانش: ارگان های امنيتی در تامين امنيت مراکز دينی توجه جدی نمايند
author avatar
19 Sep 2017 - 16:21

کابل (پژواک،٢٨سنبله ٩٦): معاون دوم رياست جمهورى مى گويد که  پاليسى تامين امنيت مراکز دينى، به تازه گی در شورای امنيت ملی به تصويب رسيده است و اين پاليسى، براى يک تا دو سال ديگر در سطح کشور اجرايی می گردد.

در نشستى که به رياست سرور دانش معاون دوم رياست جمهوری برگزارشد، آخرين وضعيت تدابير امنيتی برای مساجد و تکايا و تطبيق پاليسی حکومت برای تأمين امنيت مراکزی دينی اهل تشيع، مورد ارزيابی قرار گرفت.

دراين نشست که در آستانۀ فرا رسيدن ماه محرم و دهۀ عاشورا برگزار شد، وزرای داخله، امور مهاجرين، ترانسپورت، لوی درستيزقوای مسلح، معين ارشد امنيتی وزارت داخله، قوماندانان گارنيزيون و امنيۀ کابل، تيم امنیتی کابل و اعضای کميسيون امنيتی مساجد و تکايا حضور داشتند.

معاون رييس جمهور در اين نشست، در مورد ويژگى هاى پاليسى امنيت مراکز دينى که به تازه گی در شورای امنيت ملی به تصويب رسيده است، معلومات داده گفت که مشارکت و همکاری مردم با نهادهای امنيتی در تامین امنيت مساجد و تکايا نخستين ويژگی اين پاليسی است که در صورت موفقيت می تواند به يک الگوی مثبت در زمينۀ تامين امنيت و تقويت اعتماد مردم به دولت مبدل گردد.

وى افزودکه تصويب و تطبيق اين پاليسی، هرگز ازمکلفيت ارگان های امنيتی به خصوص وزارت داخله و نيروی های پوليس در تامين امنيت مردم به صورت کل و تامين امنيت مساجد، تکايا، اماکن و مراسم دينی و مذهبی نمی کاهد.

دانش گفت که پاليسی تامين امنيت مساجد و تکايا، تنها به دهه محرم و روز عاشورا اختصاص ندارد؛ بلکه اين پاليسی برای يک تا دو سال ديگر در سطح کشور اجرايی می گردد و توزيع اسلحه، تجهيزات، تحکيمات امنيتی و معاش افرادی که برای تامين امنيت مساجد و تکايا استخدام می شوند، به عهده حکومت است.

معاون رييس جمهور در خصوص نحوۀ بر گزاری مراسم تجليل از روز عاشورا نيز گفت که محافل تجليل از دهه محرم، بايد به گونه اى مديريت شود که هم از بی نظمی، تندروی و احساسات نابجا جلوگيری شود و هم به تحکيم ثبات، وحدت و همدلی بين مردم و وفاق بين پيروان مذاهب اسلامی کمک نمايد.

وى تاکيد کرد که ارگان های امنيتی مخصوصا وزارت داخله، در تامين امنيت همه مراکز دينی و به خصوص مراکز دينی که مورد تهديد است، توجه جدی نموده و مردم نيز از هيچ گونه همکاری با پوليس و ديگر نيروهای امنيتی دريغ نکنند.

دانش افزود که با توجه به شرايط امنيتی و حوادث ناگواری که اخيراً رخ داده است، مردم به تامين امنيت مراکز دينی از طريق توظيف افراد و حوزات امنيتی اکتفا نکنند؛ بلکه خود نيز و به خصوص جوانان مناطق مربوطه، درتأمين امنيت سهم بگيرند.

به گفته دانش، در آخرين جلسه سر قوماندانی اعلای قوای مسلح، به وی گفته است که تدابير امنيتی و تطبيق پاليسی تامين امنيت مراکز دينی را به دقت ارزيابی نموده و روند اجرايی شدن اين پاليسی را رهبری نمايد.

ويس برمک سرپرست وزارت داخله نيز گفت که تدابير مشترک امنيتی، زير نظر لوی درستيز و معين ارشد امنيتی وزارت داخله، به منظور تامين امنيت مساجد وتکايا ومراسم تجليل از دهه محرم اتخاذ گرديده و نيروهای امنيتی قبل از شروع مراسم تجليل، در اماکن مربوطه مستقر خواهند شد.

وی گفت: "آموزش صدها تن از افرادی که دراين برنامه از طريق وزارت داخله جذب شده اند، روبه اتمام است و برای توزيع اسلحه، تحکيمات مورد نياز و معاش افراد جذب شده، عملا اقدام می گردد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر