زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سفير امريکا در ديدار با حکمتيار در مورد صلح و انتخابات صحبت کرده است

سفير امريکا در ديدار با حکمتيار در مورد صلح و انتخابات صحبت کرده است

author avatar
27 Sep 2017 - 15:24
سفير امريکا در ديدار با حکمتيار در مورد صلح و انتخابات صحبت کرده است
author avatar
27 Sep 2017 - 15:24

کابل (پژواک، ٥ ميزان ٩٦): سرپرست سفير امريکا در کابل، در ديدار با گلبدين حکمتيار رهبر حزب اسلامى، در مورد پروسۀ صلح و انتخابات آيندۀ افغانستان گفتگو کرده است.

در خبرنامه اى که از سوى دفتر مطبوعاتى سفارت امريکا در کابل، امروز به نشر رسيده، آمده است که هوگو لارنس سرپرست سفير و شارزدافير ويژۀ امريکا در افغانستان مقيم کابل، با گلبدين حکمتيار رهبر حزب اسلامى ديدار کرده است.

منبع افزوده است که سرپرست سفير امريکا در اين نشست، توافقنامه صلح ميان حکومت و حزب اسلامى را تاريخى خوانده و بار ديگر حمايت خود را از توافقنامه صلح ميان دولت و حزب اسلامى اعلام نمود.

در خبرنامه آمده است که سفير امريکا، بر ضرورت پروسۀ وسيع و همه جانبۀ صلح به رهبرى حکومت افغان و افغانها در افغانستان تاکيد کرده است.

سفارت امريکا گفته است که لارنس، از اظهارات حکمتيار در مورد صلح و ديموکراسى استقبال نموده و ضمناً بر احترام به حقوق بشر، آزادى بيان و قانون اساسى تاکيد ورزيده است.

در خبرنامه آمده است که در اين نشست، هر دو طرف موافقه نموده اند که انتخابات همه شمول و شفاف براى همه اقوام افغانستان، بخاطر رفاه و کسب اهداف مشترک از اهميت زياد برخودار هستند.

 طبق يک خبر ديگر، هوگولارنس سرپرست سفارت امریکا مقیم کابل، در ديدار با محمد محقق معاون ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی، گفت: "مدت زمان ماموریت ایالات متحده امریکا، بستگی به شرایط افغانستان دارد و تا زمان محو کامل تروریزم و ایجاد امنیت کامل، امریکا در کنار ملت افغانستان خواهد ماند".

لارنس در مورد نبرد با تروریزم و پروسه صلح با طالبان گفت: "گروه دهشت افگن طالبان، بايد بدانند كه از راه جنگ امتيازى به دست نخواهند آورد و بايد به گزينه صلح فكر كنند؛ در غير آن در هیچ جايى در امن نخواهند بود".

محمد محقق از همکاری های جامعه جهانى بخصوص ايالات متحده امریکا در راستای تامین امنیت، بازسازی و انکشاف افغانستان قدردانی نموده گفت: "ریشه کن ساختن تروریزم در افغانستان، مستلزم تشریک مساعی و اجماع نظر همه طرف ها و کشور های جهان است". 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر