زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: مردم و همکاران بين المللى از ما تقاضاى اقدامات عملى دارند

غنى: مردم و همکاران بين المللى از ما تقاضاى اقدامات عملى دارند

author avatar
29 Sep 2017 - 09:50
غنى: مردم و همکاران بين المللى از ما تقاضاى اقدامات عملى دارند
author avatar
29 Sep 2017 - 09:50

کابل (پژواک، ٧ ميزان ٩٦): در جلسه اى شورای عالی حاکمیت قانون تحت رياست رييس جمهور غنى ضمن تصويب "استراتیژی ملی مبارزه علیه فساد اداری" تاکيد گرديد که همکاران بین ‌المللی در راستاى مبارزه عليه فساد از افغانستان تقاضای اقدامات عملی دارند.

جلسه شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه علیه فساد اداری، عصر روز گذشته به ریاست محمد ‌اشرف غنی رئیس ‌جمهوری اسلامی افغانستان در ارگ دایر گردید.

به نقل از خبرنامه ارگ که امروز به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده، در این جلسه در رابطه به استراتیژی ملی مبارزه علیه فساد اداری، دعوای حقوقی فی مابین ریاست تصدی ملی‌ بس و شرکت امرخیل و مقررۀ تعریف جرایم سنگین ناشی از فساد اداری، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ابتدا سرور دانش معاون دوم رئیس ‌جمهور در رابطه به استراتیژی ملی مبارزه علیه فساد اداری صحبت کرده، گفت که طی دو هفته روی متن استراتیژی مذکور کار صورت گرفته، ویرایش گردیده و اکنون آماده می ‌باشد.

دانش افزود که در رابطه به محتوای استراتیژی ملی مبارزه علیه فساد اداری، دو جلسه با نهادهای عدلی و قضایی تدویر یافته و نظریات همکاران بین‌ المللی و نهادهای جامعۀ مدنی به صورت کتبی درخواست شده و نشستی با جامعۀ مدنی در این خصوص نیز صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد که همۀ همکاران ضمن ستایش از مسودۀ این استراتیژی، پیشنهادات ‌شان را در این زمینه مطرح کردند که شماری از آن‌ها مورد قبول واقع شده است.

سپس سید یوسف حلیم رئیس ستره ‌محکمه، اکلیل حکیمی وزیر مالیه و ویس احمد برمک سرپرست وزارت امور داخله در پیوند به این موضوع صحبت نموده و دیدگاه‌های ‌شانرا مطرح کردند.

رئیس ‌جمهور غنی پس از استماع صحبت‌ها و نظریات آنان گفت: ((مسئله مهم این است که حرکت در راستای مبارزه با فساد اداری شروع شود و قابل دید و اندازه گیری باشد.))

رئیس ‌جمهور تصریح کرد که مردم و همکاران بین‌المللی از ما تقاضای اقدامات عملی دارند و تاکید نمود که تمام ادارات باید پلان مبارزه علیه فساد داشته باشند و برای مبارزۀ موثر علیه فساد اداری، ضرورت به اصلاح و مرور برخی قوانین است.

وی خاطر نشان کرد: ((در مبارزه با فساد، واقع بین باشیم و بر اساس معیارها اقدام نمائیم.))

رئیس ‌جمهور گفت که برای نظارت از اقدامات، به جامعه مدنی و رسانه‌ها فرصت بیشتر داده شود.

وی از نهادهای مدنی خواست تا یک طرح خاص را جهت نظارت از استراتیژی ملی مبارزه علیه فساد اداری ارائه کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر