زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

٣٣ تن از جمله يک پوليس در فراه و باميان کشته شدند

author avatar
30 Sep 2017 - 13:22
author avatar
30 Sep 2017 - 13:22

باميان، فراه (پژواک، ۸ ميزان۹۶): مقامات محلى مى گويند که در اثر درگيرى ميان نيروهاى امنيتى و مخالفان مسلح در ولايات فراه و باميان، ٣٢ مخالف مسلح و يک پوليس کشته شدند.

داکتر محمد عارف شاه جهان والی فراه، در گفتگو با آژانس خبرى پژواک گفت که روزگذشته در اثر کمين اردوی ملی مستقر در ولايت فراه و حمايت قوای هوايی، در قريه کنسک ولسوالی بالابلوک اين ولايت، ٢٧ مخالف مسلح دولت کشته شده اند. 

وى افزودکه ١٢ عراده موتر مختلف النوع بشمول يک رینجر طالبان، کاملا تخريب گرديده است و اجساد شماری از مخالفين مسلح دولت، در ساحۀ جنگ باقی مانده و شماری از جسدها به مرکز شهر فراه نيز انتقال داده شده اند. 

موصوف گفت که علاوه بر تخريب برخى تسليحات جنگی مخالفان مسلح، مقدارى  اسلحه که شامل؛ توپ ۸۲، چهار ميل پيکا، چهار ميل راکت، يک تعداد کلاشنکوف و مرمی های مختلف النوع می باشد، نيز به دست نيروهای امنيتی افتاده است، که در بين اسلحۀ به دست آمده؛ يک عدد دوربين ليزری ساخت روسيه نيز موجود می باشد.

 اما  قاری يوسف احمدی سخنگوی طالبان مى گويد که در اثر بمباردمان نيروهاى دولتى، هفت تن از طالبان کشته شده و چهار عراده موتر آنها نيز تخريب گرديده است. 

از سويى هم مقامات محلى در ولايت باميان مى گويند که حملۀ گروهی طالبان بالای پوسته های امنيتی ولسوالی شيبر باميان، به عقب زده شده است.

محمد عظيم فريد ولسوال شيبر گفت که ازصبح روز جمعه تا نُه شب گذشته، حملات شديد طالبان در منطقۀ سنگپر ولسوالی شيبر آغاز شده، که در نتيجه يک پوليس وپنج طالب کشته شده اند.

وى افزودکه حملات از سوى طالبان مستقر درولسوالی تاله و برفک بغلان، بالای پوسته های امنيتی شيبر آغاز گرديد، که با رسيدن نيروهای کمکی طالبان متواری شدند.

ولسوال شيبر گفت که تعداد حمله کنندگان طالبان، بين ٨٠ تا يکصد تن بودند، که در نتيجه ضد حملۀ نيروهای امنيتی عقبنشينى کردند؛ در سال جاری، اين اولين حمله گروهی طالبان بالای پوسته های امنيتی ولسوالی شيبر مى باشد، که با شکست مواجه شد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر