زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

آريوبی: سيستم جمع آورى ماليات مخابراتى شفاف نيست

آريوبی: سيستم جمع آورى ماليات مخابراتى شفاف نيست

author avatar
3 Oct 2017 - 15:24
آريوبی: سيستم جمع آورى ماليات مخابراتى شفاف نيست
author avatar
3 Oct 2017 - 15:24

کابل (پژواک، ۱۱ ميزان ۹۶): سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی مى گويد که در جريان دو سال گذشته، اضافه از هشت ميليارد افغانی محصول از خدمات مخابراتی جمع آورى شده؛ اما با آنهم سيستم جمع آورى ماليات مخابراتى شفاف نيست.

براساس فيصلۀ شورای وزيران و فرمان رييس جمهور؛ ده درصد محصول خدمات مخابراتی، بالای تمام استفاده کنندگان خدمات مخابراتی وضع گرديده و پرداخت اين محصول، از تاريخ اول ميزان سال گذشته ۱۳۹۴ اجرايی شده است.

پس ازاين فرمان، وزارت مخابرات بدون درنظرداشت پروسۀ تدارکات، اقدام به ايجاد سيستم جمع آورى محصول خدمات مخابراتى کرد که عدم شفافيت پروسه جمع آورى محصول ده در صد خدمات مخابراتى و قرارداد اين سيستم، با انتقادهاى شديد مواجه گرديد.

وزارت مخابرات و تکنالوژى معلوماتى، درآن وقت گفته بودکه سيستم ايجاد شده، دقيق و شفاف مى باشد.

شهزاد گل آريوبی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی که  امروز در نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که هنوزهم سيستم شفاف نظارتی به منظور نظارت از جمع آوری ۱۰ درصدماليات مخابراتى وجود ندارد.

وی افزود: "دولت تاکنون بخاطر جمع آوری محصول خدمات مخابراتی، کدام سيستم شفافی را فعال نکرده است که به شکل درست از اخذ محصول مخابراتی نظارت و يا کنترول کند."

موصوف، از رئيس جمهور خواست که اين وزارت را بخاطر فعال کردن يک سيستم شفاف به منظور نظارت از محصول خدمات مخابراتی همکاری کند؛ تا آنان بتوانند به شکل شفاف از اخذ محصول مخابراتی نظارت کنند.

آريوبی، با بيان اينکه طرحی به منظور فعال کردن يک سيستم شفاف آماده شده است، گفت که آنان تلاش می‌کنند که هرچه عاجل اين سيستم را فعال نمايند تا شفافيت بيشتر در اين عرصه به وجود بيايد.

سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، عوايد دو سال گذشتۀ محصولات مخابراتی را هشت ميليارد افغانی عنوان کرده، گفت که عوايد به دست آمده از اين بابت، در خزانه دولت واريز می‌گردد.

سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، در بخش ديگرى از سخنانش، از چالشهاى امنيتى در برابر سکتور مخابرات يادآورى نموده گفت که  ناامنی يک چالش جدی در برابر شبکه های مخابراتی مى باشد.

وى گفت: "طالبان بر شبکه های مخابراتی اخطار می‌دهند، نه تنها اکثريت آنتن ها زير تهديد است، بلکه از طرف شب قطع می‌شوند."

وی، با ذکراينکه طالبان چند روز قبل چندين آنتن را در ولايت هلمند نيز قطع کردند، گفت که اين موضوع را با مسوولان امنيتی در ميان گذاشته اند و تلاش مى شود که برای حل اين معضل، يک راه حل اساسی پيدا شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر