زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“قتل ٢٦ نیروی امنیتی در ولسوالی چورۀ ارزگان یک فاجعۀ انسانی است”

“قتل ٢٦ نیروی امنیتی در ولسوالی چورۀ ارزگان یک فاجعۀ انسانی است”

author avatar
7 Oct 2017 - 16:51
“قتل ٢٦ نیروی امنیتی در ولسوالی چورۀ ارزگان یک فاجعۀ انسانی است”
author avatar
7 Oct 2017 - 16:51

کابل (پژواک، ١٥ ميزان ٩٦): ولسی جرگه، قتل ٢٦ نیروی امنیتی در ولسوالی چورۀ ولایت ارزگان را یک فاجعۀ انسانی دانسته، خواستار به محاکمه کشانیده شدن مقام های مسوول شدند.

بر اساس گزارش ها، مخالفین مسلح دولت درهشتم ميزان سال روان، با حمله به ولسوالی يادشده، ٢٤ تن از نیروهای امنیتی افغان را کشته اند.

وزارت دفاع ملی، در مورد تلفات نیروهای امنیتی اطلاعی نمی دهد؛ اما می گوید که در عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی چوره، دست کم ۳۰ تن از جنگجویان طالب کشته شده اند.

اقبال صافی نماینده مردم کاپیسا در ولسی جرگه، در نشست امروز این جرگه گفت که  ٢٦ تن از منسوبین اردو و پولیس، در ولسوالی چوره کشته شده اند.

موصوف افزود: «در حادثه، موکلین و کسانی که در ساحه جنگ بودند، برای ما زنگ می زدند که در محاصره هستیم و هیچ نوع همکاری از طرف مقامات قُل اردو و ولایت صورت نمی گیرد و در کابل هنگامی که با لوی درستیز گپ زدیم، برای ما اطمینان دادند که اوضاع در کنترول است، قطعه کماندو به کمک شان فرستاده شده است.»

وی تصریح نمود که از مسئله رویداد ولسوالی چوره، نباید سطحی عبور شود.

به گفته او، براى بررسى اين موضوع بايد جلسه فوق العاده ولسى جرگه تدویر شود و وزراى دفاع ملى و داخله و رییس عمومی امنیت ملی، به اين نشست فراخوانده شوند تا در مورد اين رويداد پاسخ بدهند.

به گفته او، هر مقامى که در اين رويداد غفلت و يا کم کارى کرده باشد، بايد مورد پيگرد قرار گيرد.

موصوف گفت: «کسی که لباس عسکری را به تن می کند، شهادت را قبول دارد؛ اما هرگاه ضعف مدیریت سبب شهادتش شود، ما منحیث نمایندگان مردم آن را قبول نداریم و مسوولین نهادهای جواب بگویند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر