زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت صحت عامه: سالانه نزديک به ۲۰ هزار تن در اثر بیماری شکر در کشور جان می دهد

وزارت صحت عامه: سالانه نزديک به ۲۰ هزار تن در اثر بیماری شکر در کشور جان می دهد

author avatar
14 Nov 2017 - 19:47
وزارت صحت عامه: سالانه نزديک به ۲۰ هزار تن در اثر بیماری شکر در کشور جان می دهد
author avatar
14 Nov 2017 - 19:47

کابل (پژواک ٢٣ عقرب ٩٦): وزارت صحت عامه با ابراز از نگرانى افزايش بيمارى شکر ميگويد که در افغانستان نزديک به بيست هزار تن سالانه جان های شان را از دست میدهند.

در خبرنامه اى که از سوى اين وزارت به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که وزارت صحت عامه از روز جهانی مبارزه علیه بیماری شکر به منظور بلند بردن آگاهی عامه و کاهش این بیماری تجلیل به عمل آورد.

منبع افزوده است که بیماری شکر یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان میباشد که شمار مبتلایان آن در سراسر جهان به ٤٢٢ ملیون تن میرسد و تخمین میگردد که این رقم تا سال ٢٠٣٥ به ٦٠٠ ملیون افزایش یابد.

دوکتور قمرالدین حافظ سرپرست ریاست طب وقایوی وزارت صحت عامه با ابراز از نگرانی افزایش این بیماری در کشور گفته است: "نظر به شواهد و مطالعات فدراسیون دیابت بین المللی که در سال ٢٠١٢ صورت گرفت، حدود ٨٤٩٠٩٢ تن در افغانستان دچار بیماری شکر بوده که ١٠٧٧٣ تن از آنها سالانه جان های شان را از دست میدهند."

 ى تاکید نموده که وزارت صحت عامه رهنمودهای را برای دریافت عوامل عمده مساعد کننده بیماری های غیر ساری از جمله شکر  انکشاف داده  و در تلاش است تا توجه مردم را در رابطه به تشخیص و تداوی مقدم بیمای شکر جلب نماید و این وزارت مصمم است تاگام های موثر وجدی تری را در این راستا بر دارد.

بر بنياد معلومات خبرنامه، استفاده از غذاهای غیر صحی، گرفتن وزن غیرنورمال و موجودیت بیماری شکر به شکل ارثی از جمله عوامل عمده این بیماری  بشمار میروند و بیشترین مبتلایان این بیماری خانم ها هستند.

در حال حاضر بیش از ١٩٩ ملیون زن در جهان مبتلا به بیماری شکر بوده که طبق بررسی ها از هر ده زن یکتن آنها مبتلا به این مرض میباشد و این رقم تا سال ٢٠٤٠ به ٣١٣ ملیون خواهد رسید.

سی دقیقه ورزش روزانه، استفاده از غذاهای کم چرب، قند، دوری از دخانیات و نگهداشتن وزن نورمال بدن از جمله شیوه های است که انسان را از مبتلا شدن به این بیماری نجات میدهد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر