زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حاميان والى بلخ:حکومت ازکنارزدن شخصيت هاى تاثيرگذار دست بردارد

حاميان والى بلخ:حکومت ازکنارزدن شخصيت هاى تاثيرگذار دست بردارد

author avatar
16 Nov 2017 - 16:29
حاميان والى بلخ:حکومت ازکنارزدن شخصيت هاى تاثيرگذار دست بردارد
author avatar
16 Nov 2017 - 16:29

کابل (پژواک، ۲۵ عقرب ۹۶):حاميان عطامحمد نور والى بلخ  و رييس  اجرايى جمعيت اسلامى افغانستان مى گويندکه حکومت بجاى حذف و کنار زدن شخصيت هاى تاثيرگذار، به فکر مشوره، همگرايی و مشارکت با آنان باشد.

شبکه سراسری جوانان انديشمند افغانستان امروز با حضور صدها تن مراسمى  را به هدف  قدردانى از کارکرد سه دهه اخير عطامحمدنور والى بلخ و رييس جمعيت اسلامى افغانستان برگزارکرد.

عبدالحفيظ منصور نماينده مردم کابل در ولسی جرگه و عضو شورای رهبری جمعيت اسلامی که دراين مراسم صحبت مى کرد، ضمن ياد آوری از کارنامه هاى عطامحمد نور، حمايتش را از وی اعلام کرد.

وی، با انتقاد از تلاش ها برای حذف و کنار زدن استاد عطا محمد نور از نظام ، از رهبرى حکومت خواست بجای فکر حذف و کنار زدن چنين شخصيت ها، به فکر مشوره، همگرايی و مشارکت با آنان باشد.

موصوف، با بيان اينکه دنيای امروز افغانستان دنيای به محاصره کردن و انحصار طلبی نيست، گفت: "رييس جمهور و رييس اجرائيه بايد رضايت خاطر عطا نور را حاصل بکنند."

او تصريح کرد: "توطئه چينی در برابر چنين شخصيت ها، هم به زيان دولت و هم به زيان مردم است و امنيت را به خطر مواجه می کند، مشوره من به مقامات دولت اينست که با استاد عطا و هم فکرانش کنار بيايند و به خواست های مشروع و قانونی شان رسيدگی بکنند، وگر نه زيان خواهند ديد که جبرانش دشوار خواهد بود."

پرويز حيدری رييس شبکه سراسری جوانان انديشمند افغانستان، نيز گفت: "حلقاتی در صدد حذف عطامحمد نور هستند، اما بايد اين خواب شان را به گور ببرند بخاطريکه هرگز عملی شدنی نيست."

در اين نشست، شماری از اعضای احزاب و سياسون ديگر نيز با انتقاد از رهبران حکومت بخاطر حذف چهره هاظ تاثيرگذار، حمايت شان را از عطامحمد نور اعلام کردند.

اين همايش حاميان عطامحمد نور  هدف حمله انتحارى نيز  قرار گرفت که در نتيجه تعداد کشته و مجروح شدند.

طرفداران عطامحمدنور در چهاراهى لب جر خيرخانه در هوتل قصر نوين گردهم آمده بودند و حمله انتحارى زمانى رخ داد که اين مراسم تمام شده بود و عده در حال بيرون شدن از هوتل بودند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر