زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مقامات دولتى حمله انتحارى کابل را محکوم کردند

مقامات دولتى حمله انتحارى کابل را محکوم کردند

author avatar
16 Nov 2017 - 18:04
مقامات دولتى حمله انتحارى کابل را محکوم کردند
author avatar
16 Nov 2017 - 18:04

کابل (پژواک، ٢٥ عقرب ٩٦) : رييس جمهور، رييس اجراييه و مقامات ديگر  کشور حمله انتحارى شهر کابل را محکوم کردند.

اين حمله انتحارى بعد از ظهر امروز ٢٥ عقرب در ساحه لب جر مربوط حوزه چهارم روبروى يک سالون عروسى رخ داد که در نتيجه ٩ تن کشته و ٩ تن ديگر جراحت برداشته است.

در يک اعلاميه که از ارگ منتشر شده، آمده است، تروریستان امروز با انجام یک حمله وحشیانه در نزدیکی هوتل قصر نوین در شهر کابل، شماری از هموطنان ما به شمول نیروهای پولیس را که برای تامین امنیت موظف بودند، کشته و زخمی کردند و با این عملکرد ننگین، یکبار دیگر دشمنی آشکار شانرا با مردم افغانستان نشان دادند.

در اعلاميه آمده است، ريیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن این عمل جنایتکارانه، گفت که هدف قراردادن  گردهمایی های مدنی، مساجد، تکایا و اماکن عمومی در مغایرت با ارزش های اسلامی و انسانی قرار دارد.

منبع ميگويد، حکومت افغانستان همواره از آزادی ها و تجمعات مدنی حمایت کرده و تاکید می نماید که دشمنان افغانستان با راه اندازی این چنین علمکردهای تروریستی نمی توانند مانع رسیدن مردم ما به آزادی های مدنی و سایر ارزش های دموکراسی شوند.

داکتر عبدالله عبدالله رييس اجراييه حکومت نيز اين حمله را نکوهش کرده است، موصوف در يک  اعلاميه گفته است :" این رویداد بزدلانه و تروریستی را با شدیدترین الفا‌ظ محکوم می‌کنیم و به خانواده‌های قربانیان صبر جمیل، به شهدا بهشت‌برین و به زخمی‌ها شفای عاجل می‌طلبیم.

تروریستان و حاميان‌ بدصفت‌شان با چنین حملات ناجوان‌مردانه و بزدلانه نمی‌توانند به اهداف شومی‌که در سر می‌پرورانند، دست یابند.  "

وی گفته است، در سفر به واشنگتن بر اصل مبارزه با تروریزم تاکید صورت گرفت و روی این‌نکته انگشت گذاشته شد که طالبان به عنوان یک جریان تروریستی، زمینۀ حضور و رشد سایر جریان‌های تروریسی را فراهم ساخته‌اند.

داکتر عبدالله میگوید داعش در سایه طالبان فعالیت می‌کند و برخورد ما با تحریک طالبان پاکستان و سایر تروریست‌ها یکسان است. ما علیه تمام تروریست‌ها می‌جنگیم و از نظر ما تروریست خوب و بد برای ما وجود ندارد.

در جامعه بین‌المللی نیز اتحاد و نظر واحدی برای مبارزه با تروریزم وجود دارد و بر ضرورت فشار بالای حامیان تروریزم و از بین بردن پناه‌گاه‌های آنان تاکید می‌گردد.

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور، وزير امور داخله و يکتعداد ديگر از مقامات دولتى نيز اين حمله را نکوهش کرده است.

گروه داعش مسووليت اين حمله را بدوش گرفته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر