زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: تغییری در سیاست پاکستان در حمایت از تروریسم به میان نیامده است

عبدالله: تغییری در سیاست پاکستان در حمایت از تروریسم به میان نیامده است

author avatar
21 Nov 2017 - 18:15
عبدالله: تغییری در سیاست پاکستان در حمایت از تروریسم به میان نیامده است
author avatar
21 Nov 2017 - 18:15

کابل (پژواک، ٣٠ عقرب ٩٦): رییس اجراییه کشور در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که تغییری در سیاست پاکستان در حمایت از تروریسم به میان نیامده است.

موصوف اين اظهارات را در جريان سفرش به نيويارک در ديدار با انتونى گوتيرس دبيرکل سازمان ملل متحد ابراز داشته است.

در خبرنامه اى که از سوى رياست اجراييه به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که در این دیدار، داکتر عبدالله تصویر مفصل و روشن از وضعیت سیاسی- امنیتی افغانستان٬ روابطه منطقه‌ای کشور٬ اعلان استراتیژی جدید ایالات متحده امریکا در باره افغانستان و جنوب آسیا٬ تلاش‌ها برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و دست یافتن به صلح، ارایه کرد.

وى گفته است که حکومت افغانستان از استراتیژی جدید ایالات متحده حمایت می‌کند و خواسته‌های آنان در این طرح گنجانیده شده است. پرداختن به مشکل پناهگاه‌های تروریست‌ها٬ مشروط به بودن شرایط و افزایش صلاحیت و امکانات قوای حمایت قاطع در افغانستان، از عمده‌ترین نقاط استراتیژی جدید است.

موصوف افزوده است که دهشت‌افگنان توان مقابله با قوای مسلح را از دست داده‌اند و بیشتر به حملات تروریستی و تخریبی در شهرها روی آورده‌اند.

او تأکید کرده است که تا اکنون در سیاست پاکستان تغییری در بخش حمایت از دهشت‌افگنان و نابودسازی پناهگاه‌های آنان به وجود نیامده است٬ ولی امیدوار هستند که پاکستان با استفاده از این فرصت در مبارزۀ مشترک با تروریزم با افغانستان و جامعه بین‌المللی همکاری جدی نماید.

رییس اجراییه با اشاره به سیاست‌های جدید حکومت وحدت ملی در مبارزه با مواد مخدر به عنوان یکی از منابع عمده تمویل تروریزم و اقتصاد جرمی گفت که حکومت تصمیم گرفته است تا با زرع٬ تولید و قاچاق مواد مخدر برخورد جدی نماید و در روزهای اخیر چندین کارخانه تولید مواد مخدر هدف قرار گرفته و تخریب شدند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر