زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معترضان در کابل و باميان خواستار پیگیری جدی دوسیه زهرا خاوری شدند

معترضان در کابل و باميان خواستار پیگیری جدی دوسیه زهرا خاوری شدند

author avatar
21 Nov 2017 - 17:43
معترضان در کابل و باميان خواستار پیگیری جدی دوسیه زهرا خاوری شدند
author avatar
21 Nov 2017 - 17:43

کابل(پژواک، ٣٠ عقرب ٩٦): صدها محصل در کابل و باميان در پی خودکشی «زهرا خاوری» محصل پوهنځی وترنری دست به اعتراض زده، خواستار محاکمه عاملان اين رويداد شدند.

اعتراض کننده گان مى گويند که زهرا خاوری باشنده اصلی ولسوالی شهرستان ولایت دایکندی، صبح روز یکشنبه (٢٨ عقرب) پس از آن که مونوگرافش به تکرار از سوی استاد رهنما اش رد شد، اقدام به خودکشی کرده است.

معترضان که به بیش از یک هزار تن می رسیدند، امروز با اجتماع در برابر پوهنځی وترنری و ریاست پوهنتون کابل، خواستار پیگیری جدی دوسیه زهرا خاوری شدند.

همصنفی ها و هم اتاقی های زهرا مدعی اند که دلیل خودکشی وی، آزار پی در پی استاد راهنمای مونوگرافش بوده که چندین بار مونوگراف او را رد و در پی اذیت او بوده است و پس از آخرین باری که پایان مونوگرافش توسط «استاد گل محمد طنین» رد می شود، در لیلیه مرگ موش می خورد.

آنان می گویند که طنين استاد سختگیری است که سال گذشته نیز یک دختر به دلیل سختگیری او می خواست خودش را از بام بیندازد.

هم اتاقی های زهرا می گویند که مدیر لیلیه در ٢٤ ساعت زندگی زهرا پس از خوردن مرگ موش، اجازه انتقالش به شفاخانه را نداد و زهرا در لحظات پایانی زندگی اش در شفاخانۀ منتقل و جان داد.

شیرین هزاره محصل سال چهارم پوهنځی اقتصاد پوهنتون کابل و یک تن از معترضان گفت  که زهرا هیچگاه یک دختر بی لیاقت نبوده که مونوگرافش هشت مرتبه از سوی استاد رهنما اش رد شده است و اگر چنین می بود، او باید تا صنف پنجم ارتقا پیدا نمی کرد.

به گفته او، دلیل مرگ زهرا تنها رد مونوگراف از سوی استاد رهنما اش که همیشه بهانه می آورد، نیست؛ بلکه قضیه های دیگری در پشت آن نهفته است.

موصوف افزود: «استادانی را که در پوهنتون تدریس می کنند، من می شناسم که اگر (است را دارد) نوشته کنیم از نمره ما کم می کنند و تمام شان میخانیک هستند.»

وی علاوه کرد، زمانی که زهرا مرگ موش خورد، حدود هفت ساعت زنده ماند، اما مدیر لیلیه به دلیل این که کارت لیلیه نداشته، اجازه بیرون کردنش را نمی داد و می گفت که طاقت بیاورد خوب می شود.

فاطمه بهزاد دختر کاکای زهرا خاوری، تایید نمود که علت خودکشی زهرا رد شدن چندین مرتبه یی مونوگرافش از سوی استاد رهنمای اش می باشد.

رونا ترین عضو مشرانوجرگه در نشست امروز این جرگه گفت: «یک محصل به دلیل غفلت استادان دست به خودکشی زده است، این دختر شب گذشته در لیلیه پوهنتون کابل دست به خود کشی زده که باید به شکل جدی بررسی شود.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر