زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معترضان در غور با هیئت ریاست جمهوری برای ختم اعتراض شان به توافق رسیدند

معترضان در غور با هیئت ریاست جمهوری برای ختم اعتراض شان به توافق رسیدند

author avatar
23 Nov 2017 - 19:49
معترضان در غور با هیئت ریاست جمهوری برای ختم اعتراض شان به توافق رسیدند
author avatar
23 Nov 2017 - 19:49

فیروز کوه (پژواک، ۲ قوس ۹۶): هیئت اعزامی ریاست جمهوری به غور، در پی مذاکره با نمایندگان معترضانى که به اجرا نشدن پروژه های عمدۀ زیربنایی در این ولایت اعتراض داشتند، به توافق رسیده و قرار است این اعتراض پایان یابد.

بر اساس متن این تفاهمنامه که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، معترضان از روز شنبه (دوروز دیگر) به اعتراض خود پایان می دهند.

حرکت اعتراضی "راه و روشنی"، ۱۸ عقرب سال جاری در اعتراض به آنچه که بی توجهی حکومت به اجرای پروژه های زیربنایی به ویژه جاده و برق خوانده می شد، از سوی فعالان مدنی این ولایت راه اندازی گردید و نمایندگان مردم غور در شورای ملی و شورای ولایتی نیز به آن پیوستند.

یکی از خواست های معترضان، عملی شدن طرح احداث شاهراه کابل- هرات از طریق غور بوده است؛ تا محاصره طبیعی این ولایت کوهستانی پایان داده شود. ساخت بخشی از این شاهراه که به" گردن دیوار" موسوم است، در ولایت میدان وردک آغاز شده است؛ اما کار آن به کندی پیش می رود.

مطابق با این تفاهمنامه، حکومت متعهد شده است که از بهار سال آینده، ۱۰۰ کیلومتر از مجموع ۳۸۰ کیلومتر این جاده را که مربوط به غور می شود، شامل بودجه ملی سازد و کار آن را آغاز کند و متباقی آن با بودجه مشخص در مدت پنج سال تکمیل شود.

آغاز بدون تعلل کار پروژه پنج مگاوات برق آفتابی فیروزکوه در ابتدای سال آینده، تسریع روند ساخت بند پوزه لیچ و پیگیری چگونگی اجرای این تعهدات، از مواد عمده این تفاهمنامه می باشد.

در بخش دیگر این تفاهنامه، معترضان تصریح کرده اند در صورتی که تعهدات حکومت عملی نشود، از بهار آینده دوباره اعتراض خود را از سر خواهند گرفت.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر