زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نمايشگاه عکس در ولايت بدخشان برگزار گرديد

نمايشگاه عکس در ولايت بدخشان برگزار گرديد

author avatar
23 Nov 2017 - 15:12
نمايشگاه عکس در ولايت بدخشان برگزار گرديد
author avatar
23 Nov 2017 - 15:12

فیض آباد(پژواک،٢قوس ٩٦): نخستين نمايشگاه عکس، به همکاری رياست اطلاعات و فرهنگ ولايت بدخشان، در شهر نو فيض آباد اين ولايت راه انداز ی شد.

نقيب الله ثاقب يار رييس اطلاعات وفرهنگ ولايت بدخشان، در مراسم گشايش اين نمايشگاه گفت که اين نخستين بار است که نمايشگاه عکس در شهر فيض آباد، از سوى عکاسان جوان حرفوى و آماتور راه اندازى مى شود.

موصوف افزود که دراين نمايشگاه، زيبايى هاى طبيعى ولايت بدخشان جهت معرفى بيشتر اين ولايت به نمايش گذاشته شده است.

صديقی لعل زاد آمر توريزم رياست اطلاعات وفرهنگ ولايت بدخشان گفت که اين نمايشگاه عکس، يک مفهوم کلان را به مردم مى رساند و هدف اين نمايشگاه معرفی جاذبه های توريستيکی وديدنی بدخشان به مردم  است و هدف کلی اين نمايشگاه، صلح وهمبستگی مردم افغانستان است.

وی افزودکه دراين نمايشگاه بيشتر از (۶۰) قطعه عکس از چهار عکاسی حرفوی و آماتور بدخشان به نمايش گذاشته شده است.

نور آريا يکتن ازعکاسان حرفوی که عکس های خود را دراين نمايشگاه به نمايش گذاشته گفت: " مدت هفت سال مى شود که به هنر عکاسی روی آوردم، در اوايل آماتور عکاسی مى نمودم و از دوسال به اينطر ف عکاسی را به صورت حرفوی مى آموزم. ما دراين نمايشگاه طبيعت زيبای بدخشان وفرهنگ اصيل آنرا به تصوير کشانده ايم."

موصوف علاوه کردکه هد ف برگزاری اين نمايشگاه اين است تا مردم به هنر عکاسی آشنايی پيدا نمايند و از اين طريق بدخشان را به جهانيان معرى نمايند.  

محمد شريف شايق يکتن از عکاسان حرفوی ديگر شهر فيض آباد که پنج قطعه عکس خود را دراين نمايشگاه به نمايش گذاشته است گفت که در اين تصاوير، زندگی عادی مردم بدخشان به تصوير کشيده شده و همچنان زيبای های طبيعت ومناطق توريستيکی بدخشان به ديد مرم گذاشته شده، تامردم  بدخشان را خوبتر بشناسند.

محمد اسماعيل سامع يکتن از استادان پوهنتون بدخشان گفت: "چيزی که برايم جالب بود، اينکه برای اولين بار فرهنگ عکاسی در بدخشان روگشايى ميشود و جالب تراينکه سوژه های خيلی محلی، افکار وانديشه های مردم محل و فرهنگ بدخشان را زنده مى سازد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر