زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کريم خليلى: بهترین راه حل معضل افغانستان مذاکرات مستقیم و بین الافغانی است

کريم خليلى: بهترین راه حل معضل افغانستان مذاکرات مستقیم و بین الافغانی است

author avatar
23 Nov 2017 - 09:51
کريم خليلى: بهترین راه حل معضل افغانستان مذاکرات مستقیم و بین الافغانی است
author avatar
23 Nov 2017 - 09:51

کابل (پژواک، ٢ قوس ٩٦): کريم خليلى رئيس شوراى عالى صلح افغانستان ميگويد که بهترین راه حل معضل افغانستان مذاکرات مستقیم و بین الافغانی است.

موصوف اين اظهارات را روز گذشته در حاشیه سفر هيئت شورای عالی صلح به کشور اندونیزیا، در يک ورکشاپ علمى که توسط شورای عالی صلح در سلسله همکاریهای مشترک با بنیاد برګاف اندونيزيا به راه انداخته شده بود، ابراز داشت.

کريم خلیلی در بيانيۀ خود، در خاتمۀ این ورکشاپ علمی بر تقویت روابط افغانستان و اندونیزیا تاکید نمود، همچنان از تلاش های بنیاد برګاف در زمینۀ تقویت و ارتقای ظرفیتهای موجود در شورای عالی صلح سپاسگزاری نمودند.

ایشان افزودند، که بهترین راه حل معضل افغانستان مذاکرات مستقیم و بین الافغانی است.

رئيس شوراى عالى صلح همچنان ابراز خرسندی نمود که مسئلۀ صلح افغانستان در طول چند روز اخیر یک بار دیگر در سطح بین المللی تحت بحث قرار گرفت.

موصوف از حمایت رئیس جمهور کشور اندونیزیا در راستای پروسۀ صلح نیز سپاس گزاری نموده اضافه نمود که حمایت بین المللی از روند صلح به شمول کشور فدرال آلمان و بنیاد برگاف این پروسه را سرعت بیشتر میبخشد.

خليلى افزود: "صلح در شرایط فعلی ضرورت اساسی تمام مردم افغانستان است و در سطوح تمام اقشار جامعه افغانی یک اجماع کلی مبنی بر برقراری صلح وجود دارد."

داکتر محمد اکرم خپلواک، رئیس دارالانشای پروسه صلح و نمایندۀ خاص رئیس جمهور در امور سیاسی نیز و اعضای دیگر شورای صلح نیز در این جلسه اشتراک نموده بودند.

گفتنى است که هيئت شوراى عالى صلح به رهبرى کريم خليلى در جريان اين سفر با رئيس جمهور، معاون رئيس جمهور و شوراى علماء اندونيزيا نيز ديدارهاى جداگانه انجام داده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر