زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“در سه سال اخیر، بیش از ۴۱ هزار پروژۀ انکشافی تطبیق شده است”

“در سه سال اخیر، بیش از ۴۱ هزار پروژۀ انکشافی تطبیق شده است”

author avatar
25 Nov 2017 - 15:44
“در سه سال اخیر، بیش از ۴۱ هزار پروژۀ انکشافی تطبیق شده است”
author avatar
25 Nov 2017 - 15:44

کابل (پژواک، ٤ قوس ٩٦) وزارت احیا و انکشاف دهات در سه سال اخیر، بیش از ۴۱ هزار پروژۀ انکشافی را تطبیق نموده و به ۱۲.۴ میلیون روستانشین خدمات انکشافی فراهم کرده است.

اکبر رستمی سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات، با استقبال از گزارش نظرسنجی بنیاد آسیا مبنی بر ابراز خوش‌بینی يک سوم افغان ها نسبت به آینده کشور، در یک نشست خبری در کابل، اين مطلب را بيان کرد.

وى بدون ارايه جزييات بيشتر در مورد اين پروژه ها گفت که وزارت احیا و انکشاف دهات، از جمله پروژه هاى يادشده در سال روان، ۷۹۲ پروژه را در ۲۲۵ ولسوالی به بهره ‌برداری سپرده است.

رستمی که کارکردهاى حدود سه سال اين وزارت را بيان مى کرد، افزود: «یک‌هزار و ۵۰۲ پروژه‌  دیگر در سراسر افغانستان در حال تطبیق است، که کار عملی بخشی از آن‌ها، تا پایان سال مالی، به پایان می‌رسد.»

سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات در مورد مصرف بودجه اين وزارت گفت: «۲۶روز مانده از سال مالی، از میان ۲۷۲ میلیون دالر بودجه انکشافی، ۷۸ درصد مصرف شده که ۶۱ درصد مصرف در وزارت مالیه ثبت شده و ۱۷ درصد دیگر هم در حال ثبت در وزارت مالیه است.»

 رستمی هم‌چنان در بارۀ برنامه میثاق شهروندی اين وزارت گفت: «میثاق شهروندی، افغانستان ‌شمول و میثاق نسل ‌ها است و حکومت وحدت ملی در نظر دارد با این برنامه، سطح زنده‌گی و خدمات را در سراسر افغانستان در سال‌های آینده بلند ببرد، همین اکنون، با آن که در سال آغاز کارش قرار دارد، بیشتر از ۴۰ میلیون دالر را روی شهروندان سرمایه‌ گذاری کرده و در یک ‌صد روستا، برنامه‌ انکشافی این برنامه‌ ملی آماده‌ی تطبیق است.»

سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات افزود که به رغم چالش‌ها و دشواری‌هایی که وجود دارد، این وزارت برای بهبود وضعیت زندگی روستاییان کار می‌کند و بنیاد آسیا نیز واقعیت خوش‌بینی مردم نسبت به آینده را در نظرسنجی خود بازتاب داده است.

او گفت که برنامه‌ میثاق شهروندی تلاش دارد که دوهزار قریه را در سه سال آینده تحت پوشش بگیرد و همین اکنون، کارهای آغازین برای ارائه‌ خدمات انکشافی در یک هزار و ۲۰۰ قریه از سوی این برنامه‌ ملی تکمیل شده است.

رستمی هم‌چنان گفت که در سال آینده، ۱۷۱ میلیون دالر برای میثاق شهروندی در نظر گرفته شده است، که باعث بلند رفتن سطح زند‌گی مردم در ساحات تطبیق پروژه‌های انکشافی این برنامه خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر