زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکومت: اظهارات محمد محقق به‌گونۀ جدی بررسی می‌گردد

حکومت: اظهارات محمد محقق به‌گونۀ جدی بررسی می‌گردد

author avatar
29 Nov 2017 - 18:25
حکومت: اظهارات محمد محقق به‌گونۀ جدی بررسی می‌گردد
author avatar
29 Nov 2017 - 18:25

 کابل (پژواک ،٨ قوس ۹۶): حکومت افغانستان، اظهارات اخیر محمد محقق در تهران را در مغایرت با اصول سیاست خارجی، منافع ملی، ثبات و امنیت كشور و قوانین نافذۀ افغانستان خوانده و گفته است که این اظهارات، به‌گونۀ جدی بررسی می‌گردد.

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی حکومت در سفر اخیرش به ایران، در نشستی زیرنام "محبان اهلبیت" در تهران، از جنرال قاسم سلیمانی یکی از طراحان ایجاد لشکر فاطمیون که از افغان های مهاجر در ایران بخاطر جنگ در سوریه تشکیل شده است، سپاسگزاری کرده بود.

محقق گفته است: "از همه رزمندگان که در این نبردها تشریک مساعی کرده ‌اند؛ چه از رزمند‌گان عراق و سوریه و همچنان رزمندگان ایران، افغانستان، پاکستان و جای جای دنیا که در این نبردها شرکت کرده ‌اند و در حقیقت نبرد اسلام علیه کفر و دسایس استکبار جهانی بود، و پیروز شدند، از آنان صمیمانه تشکر می کنم."

درخبرنامۀ ارگ که امروز به اژانس خبرى پژوا رسيده، گفته شده است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان، از مدت‌های طولانی تا كنون در یك مبارزۀ سخت و جدی علیه گروه‌‌های تروریستی به‌شمول داعش قرار داشته و قربانی‌های بی‌شماری را دراین مسیر متقبل شده‌است.

خبرنامه حاکیست که حکومت، همواره از گسترش نفوذ و عملی‌شدن پلان‌های گروه‌های تروریستی جلوگیری كرده و نیروهای امنیتی و دفاعی كشور، هم‌اكنون در خط نخست مبارزه علیه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی قرار دارند.

دربخشی ازاین خبرنامه آمده است: "اظهارات اخیر محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه در تهران، در مغایرت با اصول سیاست خارجی، منافع ملی، ثبات و امنیت كشور و قوانین نافذۀ افغانستان قرار داشته و به‌هیچ وجه نمایندگی از نظریات دولت افغانستان نمی‌کند و این نظریات، نباید به هیچ وجه باعث تشنج و یا خدای ناخواسته نفاق میان مردم ما شود. این اظهارات از سوی دولت افغانستان در روشنایی منافع ملی و قوانین نافذۀ كشور به‌گونۀ جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد."

درخبرنامه همچنان افزوده شده است که قوانین افغانستان، خدمت عسکری و نظامی را برای اتباع کشور صرفاً در چوکات حاکمیت ملی و تحت بیرق پر افتخار کشور جواز می‌دهد و بس.

حکومت تصریح کرده که افغانستان هیچ‌گاه در جنگ‌های نیابتی شامل نبوده و نیز اجازه نخواهد داد که این کشور، در آینده به میدان جنگ‌های نیابتی مبدل گردد.

دولت افغانستان مصمم است که مشکل اتباع افغانستان را که در کشورهای دیگر در منازعات شامل شده، از طریق تفاهم و احترام متقابل براساس موازین بین‌المللی در منطقه، حل نماید.

درپايان خبرنامه خاطرنشان گردیده که حكومت وحدت ملی، برمبنای اصل رابطه دولت با دولت با تمام كشورهای همسایه، منطقه و جهان مناسبات نیک داشته و برای توسعۀ هرچه بیشتر این روابط، گام‌های عملی را برداشته و در آینده نیز اقداماتی را برای تحکیم آن، انجام خواهد داد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر