زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نمايندگى “نوی کابلبانک” در پکتيا از ٧ ماه بدينسو مسدود است

نمايندگى “نوی کابلبانک” در پکتيا از ٧ ماه بدينسو مسدود است

author avatar
29 Nov 2017 - 14:45
نمايندگى “نوی کابلبانک” در پکتيا از ٧ ماه بدينسو مسدود است
author avatar
29 Nov 2017 - 14:45

گرديز(پژواک، ٨ قوس ٩٦): يگانه نمايندگى "نوى کابلبانک" در گرديز مرکز پکتيا، از حدود هفت ماه گذشته بدينسو مسدود شده، که در اثر آن هزاران کارمند بخش هاى مختلف با مشکلات شديد مواجه شده اند.

اين بانک، به تاريخ اخير ماه ثور، بعد از حملۀ مخالفين مسلح مسدود شده و با وجود تعهدات زياد مسوولان آن، هنوز هم غير فعال است.

با مسدود شدن بانک؛ نيروهاى امنيتى، معلمين و هزاران کارمند ارگان دولتى، نمى توانند که معاش خود را بگيرند؛ تمامى آنها به ويژه معلمين زن با مشکلات  مواجه اند و خواهان گشايش هرچه زودتر آن مى باشند.

حليمه خزان مدير ليسۀ حليمه خزان شهر گرديز ميگويد که معلمين زن، بعد از مسدود شدن بانک نتوانسته اند که معاشات خود را اخذ نمايند؛ از همينرو با مشکلات مواجه اند.

خزان به پژواک گفت: "تمامى معلمان مشکلات زياد دارند، معاش معلم کم است و اگر چند ماه داده نشود، خود شما فکر کنيد که مشکلات به کدام حد مى رسد، خانه خو مصرف  و ضرورت ها دارد، آن را از کجا کنيم؟ مردان خوب است، مى توانند برای اخذ آن به ولايات ديگر نيز سفر نمايند."

گل محمد سرباز در حوزۀ اول شهر گرديز که براى گرفتن معاش خود به خوست رفته بود، به پژواک گفت که درآنجا نيز با وجود انتظار زياد، نتوانسته است که معاش خود را بگيرد.

پکتيا وال افزود: "براى اخذ معاش به خوست رفته بودم، در آنجا برايم گفت که بانک خراب است، بياييد و نياييد، پول نداريم. از اینکه شب را در هوتل سپرى کنيم، براى ما خيلى مشکل تمام ميشود."

غلام حضرت ولسمل سرمعلم ليسۀ شاه قمبر گرديز نيز از مسدود شدن کابلبانک شکايت نموده  گفت که اگر براى اخذ معاش خود به لوگر سفر نمايد، از وى ٥٠٠ افغانى به خاطرى گرفته ميشود که از ولايت ديگر است.

ولسمل گفت: "ما نمى دانيم که چرا بانک باز نمى کند؟ انتقال آن به جاى ديگر، وقت زياد نمى گيرد."

افراد يادشده از مسوولين مربوطه خواسته اند که هرچه زودتر به اين مشکل رسيدگى نمايند.

از سويى هم شمارى از دکانداران شهر گرديز، از مسدود شدن بانک شکايت مى کنند و مى گويند که با مسدود شدن بانک، بازار خريد و فروش نيز سرد شده است.

محمد يوسف يکى از خوراکه فروشان شهر گرديز، به پژواک گفت که با مسدود شدن کابلبانک، بازار آنها نيز وضعيت خوب ندارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر