زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک زن جوان تیرباران و یک متنفذ قوم از اثر لت کوب در فاياب جان باخت

یک زن جوان تیرباران و یک متنفذ قوم از اثر لت کوب در فاياب جان باخت

author avatar
6 Dec 2017 - 19:13
یک زن جوان تیرباران و یک متنفذ قوم از اثر لت کوب در فاياب جان باخت
author avatar
6 Dec 2017 - 19:13

ميمنه (پژواک ١٥ قوس ٩٦): مقام های امنیتی فارياب از قتل یک زن جوان در ولسوالی قیصار و جان باختن یک متنفذ قوم از اثر زیر لت و کوب طالبان در ولسوالی گرزیوان خبر می دهند.

دفتر مطبوعاتی پولیس فاریاب می گوید که مسمات زیب النساء ۱۸ ساله مسکونۀ قریه کور آب ولسوالی قیصار به اتهام فرار از منزل توسط مامایش شیخ احمد تیرباران گردیده است.

منبع مى افزايد که قاتل و فردی بنام شمس الدین که مقتوله را فرار داده بود، تحت تعقیب می باشد و به زودی به چنگ قانون می افتند.

اما رحمت الله قیصاری ولسوال قیصار می گوید که زیب النساء از ظلم و لت کوب حسن شوهرش مجبور شده در خانه ملا علاء الدین کاکایش می آید و کاکایش دوباره به شوهرش تسلیم میکند تا بکشد.

او گفت: "زیب النساء را در ۹ سالگی به حسن ۴۰ می دهند، از آوان ازدواج تا حال زیر شنکجه بود، بخصوص پیش از قتلش سه روز در یک اتاق قفل و در زیر لت کوب بوده با استفاده از فرصت به خانه کاکایش فرار کرده می آید؛ اما ویرا دوباره شوهرش که در ساحه طالبان سکونت دارد، می سپارند تا اینکه بکشند."

سید حفیظ الله فطرت رئیس دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر فاریاب با تائید این قضیه می گوید که مجموع آمار قتل زنان در سال روان، ۲۷ مورد است که ۱۲ مورد قتل ناموسی، ۱۱ مورد جنایی و ۴ مورد خودکشی می باشد.

در همین حال، دفتر مطبوعات پولیس فاریاب می گوید که یک متنفذ قوم بنام محمد صالح که حدود ۵۰ سال سن داشت، در منطقه دونگ قلعه ولسوالی گرزیوان بر اثر لت کوب طالبان جان باخته است.

منبع، علت لت کوب و جان باختن این متنفذ قوم را عدم پرداخت عشر و مالیه به طالبان عنوان کرده.

در همین حال پولیس می گويند که در حمله طالبان مسلح بالای پوسته های امنیتی در قریه اسلام قلعه ولسوالی شیرین تگاب، دو فرد ملکی جراحت برداشتند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر