زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“در خارج از کابل هیچ کلینیک روان درمانی وجود ندارد”

“در خارج از کابل هیچ کلینیک روان درمانی وجود ندارد”

author avatar
10 Dec 2017 - 19:06
“در خارج از کابل هیچ کلینیک روان درمانی وجود ندارد”
author avatar
10 Dec 2017 - 19:06

کابل (پژواک، ۱۹قوس ۹۶): معین وزارت امور زنان می‌گوید درحالیکه بخش قابل توجهی از خشونت‌ها علیه زنان در کشور، ناشی از مشکلات روانی است؛ اما تنها یک کلينیک روان درمانی در کشور فعالیت دارد.

نبیله مصلح، این موضوع را امروز در همایشی در کابل که به مناسبت پیشبرد کمپاین ۱۶ روزه مبارزه با خشونت علیه زنان برگزار شده بود، بیان کرد.

معین مالی و اداری وزارت امور زنان گفت در حالیکه خشونت‌ها علیه زنان زیاد است؛ اما تنها یک کلينیک روان درمانی در کابل فعالیت دارد و در هیچ یک از ولایات، این گونه کلينیک‌ها برای ارایه مشورت‌های روان درمانی ایجاد نشده است.

خانم مصلح با اشاره به ثبت بیش از ۲۴۰۰ قضیه خشونت علیه زنان در وزارت امور زنان در جریان سال جاری (نه ماه) گفت که بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش قابل توجه این خشونت ها ناشی از اختلالات روانی می باشد.

این مقام وزارت امور زنان خاطر نشان کرد که ادامه جنگ و نابسامانی‌های اجتماعی، به تشدید مشکلات روانی مردم کمک کرده است و باید در راستای درمان مشکلات روانی مردم، اقدامات جدی از سوی حکومت روی دست گرفته شود.

نبیله مصلح در عین حال گفت که کمبود مراکز درمان بیماری‌های نسایی- ولادی در ولایات، از دیگر مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و برای رفع آن اقدام شود.

وی افزود: «وزارت صحت باید خدمات صحی را در مناطق دوردست به زنان برساند؛ زیرا این وزارت هم عضویت کمیسیون محوخشونت علیه زنان را دارد و در تعقیب برخی قضایای خشونت علیه زنان با وزارت زنان همکار است.»

احمد جان نعیم معین پالیسی و پلان وزارت صحت عامه گفت که زنان در مناطق مختلف کشور، با مشکلات بسیاری به ویژه سطح پائین دسترسی به خدمات صحی و تعلیم و تربیه مواجه هستند.

به گفته وی، زنانی که مورد خشونت قرار می‌گیرند، باید ابتدا به مراکز صحی مراجعه کنند که مورد تداوی قراربگیرند. نعیم افزود که در همین راستا، وزارت صحت عامه کارمندان صحی را در ولایات مختلف آموزش داده است.

این مقام وزارت صحت عامه گفت برای کسانی که تحت خشونت قرار می‌گیرند، اولین مرجعى که به آن باید مراجعه کنند مراکز صحی است؛ این وزارت کارمندان صحی را در۱۸ مراکز صحی در ۱۵ ولایت تحت آموزش قرارداده و قرار است این خدمات، تا چهار ماه دیگر در شش مرکز دیگر نیز ارایه شود.

معین وزارت صحت عامه خاطر نشان کرد که وزارت صحت عامه، با توجه به اهمیت مشکلات روانی، ۶۵۰۰ کارمند صحی را در مراکز صحی برای مشوره دهی روان درمانی، آموزش داده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر