زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“افراد خارجى ناشناس در برخى مناطق کشور جاگزين شده اند”

“افراد خارجى ناشناس در برخى مناطق کشور جاگزين شده اند”

author avatar
13 Dec 2017 - 15:21
“افراد خارجى ناشناس در برخى مناطق کشور جاگزين شده اند”
author avatar
13 Dec 2017 - 15:21

کابل(پژواک،۲۲ قوس۹۶): برخی اعضای ولسی جرگه مى گويند که شماری از خانواده های اتباع خارجی مجهول الهویه، در برخی ولایات شمالى و شرقى کشور جابجا شده و فعالیت های ضد دولتی را زیر چتر گروه داعش، آغاز کرده اند.

مولوی عبدالرحمن رحمانی نماینده مردم بلخ در ولسی جرگه، در نشست امروز این جرگه بدون ارایه جزییات گفت: «خارجی های مجهول الهویه از کشورهای اروپایی به افغانستان آمده، در ولایات شمالی و شرقى جابجا شده و مصروف فعالیت های تخریبی و تروریستی می باشند.»

او افزود که اين افراد، در چوکات گروه داعش در ولايت هاى ننگرهار، جوزجان، فارياب و سرپل فعاليت مى کنند که حکومت و جامعۀ جهانى بايد جلو آن را بگيرد.

رحمانى گفت نمى داند که اين افراد از کدام طريق و چگونه وارد افغانستان شده اند.

زلمی مجددی نماینده مردم بدخشان در این جرگه با تاييد گفته هاى رحمانى گفت که شماری از خارجی ها با خانواده هاى شان، در برخی ولایات جاگزین شده و مصروف جلب و جذب جوانان به گروه داعش هستند.

وى افزود: «گزارشاتی وجود دارد که افراد وابسته به استخبارات اسراییل در چوکات نیروهای امریکایی، داخل افغانستان می شوند و حتی استخبارات اسراییل، مسوولیت تجهیز و تمویل گروه داعش را در افغانستان به عهده دارد.»

وى در مورد جزییات بیشتر ارایه نکرد اما گفت: «همین حالا امریکایی ها بدون ویزه به افغانستان می آیند و کسی نیست که از آنها پرسان کند، ما نمی دانیم که به واقعیت امریکایی هستند و یا کسانی دیگر در میان آنها به منظور اهداف استخبارات منطقه وارد افغانستان می شوند.»

پژواک تلاش کرد که در مورد با دفاتر مطبوعاتى رياست جمهورى، شوراى امنيت ملى و وزارت خارجه گفتگو نمايد؛ اما تماس با هيچ کدام آنها برقرار نشد.

شماری از اعضای دیگر ولسى جرگه نیز گفتند که گروه داعش در ولایات شمالی و شرقى، مصروف جلب و جذب است و اگر جلو آن گرفته نشود، در بهار سال آینده مشکل ساز خواهد شد.

این در حالى است که حدود دو هفته قبل، یازده تن از اتباع خارجی به شمول سه زن و چهار طفل در ولایت لوگر، از سوی موظفین امنیتی بازداشت شدند.

مسوولان در آن زمان گفته بودند که یک تن از بازداشت شدگان، از آذربایجان و ده تن ديگر اتباع چیچن می باشند.

عبدالرووف ابراهیمی رییس ولسی جرگه نیز گفت که گروه داعش، در افغانستان حضور دارد و هر روز از افغان ها قربانی می گیرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر