زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ساختمان يک مکتب مختلط درولسوالى قورغان به بهره برداری سپرده شد

ساختمان يک مکتب مختلط درولسوالى قورغان به بهره برداری سپرده شد

author avatar
15 Dec 2017 - 15:48
ساختمان يک مکتب مختلط درولسوالى قورغان به بهره برداری سپرده شد
author avatar
15 Dec 2017 - 15:48

میمنه(پژواک،٢٤قوس ٩٦):تعمیر مکتب مختلط قریه سرخ بازار ولسوالی قورغان ولايت فارياب که، به هزینه ۵۰۰ هزار دالرامريکايى به شکل مُدرن به کمک کشور ترکيه ساخته شده است  به بهره برداری سپرده شد.

عبدالمقیم راسخ معاون مقام ولایت فاریاب در مراسم گشايش اين مکتب، از همکاری  و کمکهای کشور ترکیه در بخش های مختلف بازسازی و نوسازی کشورسپاسگذاری نمود.

وی از مسوولین محلی و مردم خواست که، از پروژه های عام المنفعه و این مکتب به خوبی حفاظت نموده فرزندان جامعه را به تعلیم و تربیه تشویق نمایند.

مصطفی ایر دیبرن سرقنسول ترکیه، از ادامه کمکهای کشورش به مردم‌ افغانستان اطمينان داده از مردم ولسوالی قورغان خواست که در قسمت تعلیم و تحصیل قشر اناث بیشتر توجه نمایند.

وی گفت که در این مکتب صرف شاگردان پسر را مشاهده میکند، اگر در آینده در این ولسوالی بیاید وختران در مکتب وجود نداشته باشد در آن وقت خفه خواهد شد.

محمد یاسین ارسلان سرپرست معارف فاریاب می گوید که تعمیر مکتب ابتدائیه سرخ بازار به شکل مدرن در دو طبقه ساخته شده دارای ۲۵ اتاق درسی، اداری، کنفرانس، لابراتوار و... می باشد که مجهز با میز چوکی، دیوار احاطه و میدان بازى براى اطفال بوده و  ۵۰۰ هزار دالر هزینه برداشته است.

وی گفت که، از مجموع ۵۴۹ باب مکتب در فارياب هنوز ۲۶۴ باب آن فاقد تعمیر در خانه های کرایی، در مساجد و در زیر خیمه ها فعالیت دارند.

داکتر محمد ابراهیم تینمس ولسوال قورغان نیز از کمک های کشور ترکیه و موسسه تیکا قدر دانی نموده از سرقنسول ترکیه تقاضا کرد که، یک استدیوم ورزشی و یک سالون اجتماعات بسازند.

تینمس از بی توجهى رهبری ولایت در قسمت تطبیق پروژه های انکشافی گفت که، ولسوالی قورغان در امنیت، تطبیق برنامه های دولت، زمینداری، مالداری، صفر بودن کشت کوکنار در جایگاه اول قرار دارد؛ اما برعکس در بخش بازسازی و انکشاف به آن توجه نشده است.

وی افزود که، به جز از ساختمان قومندانی امنیه و کلینیک، به شمول ولسوالی هیچ نهاد دولتی تعمیر ندارند در مخربه های کرایی کار می کنند شاید در هیچ نقطه کشور چنین نباشد.

اما معاون مقام ولایت می گوید که تعمیر اداری ولسوالی قرغان شامل بودجه سال ۱۳۹۷ گردیده  و اعمار خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر