زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

آوارگان منطقه ” تِبِر”حکومت را به کم توجهی به وضعیت شان متهم می‌کند

آوارگان منطقه ” تِبِر”حکومت را به کم توجهی به وضعیت شان متهم می‌کند

author avatar
19 Dec 2017 - 18:34
آوارگان منطقه ” تِبِر”حکومت را به کم توجهی به وضعیت شان متهم می‌کند
author avatar
19 Dec 2017 - 18:34

سرپل (پژواک، ۲۸ قوس ۹۶): خانواده‌های بیجا شده منطقه" تِبِر"سرپل که در پی حمله طالبان به این منطقه آواره شده‌اند، می‌گویند که با وجود بیرون راندن طالبان از این منطقه، توانایی بازگشت ندارند.

حلیمه که مادر شش فرزند است و با خانواده‌اش از این روستای آواره شده و به شهر سرپل آمده است به آژانس خبری پژواک گفت که نهادهای مسئول تا اکنون به آنان کمک نکرده‌اند.

به گفته وی، تنها شماری از افراد خیرخواه کمک‌های غذایی برای آنان فراهم کرده‌اند.

حبیب الله، یکی دیگر از بیجا شدگان گفت که صد‌ها خانواده که از این منطقه و برخی از قریه‌های اطراف آن آواره شده‌اند، همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

به گفته وی، این خانواده‌ها با حمله طالبان به این منطقه بیجا شده‌اند و حتی اکنون که قریه آزاد شده است کرایه بازگشت به محل اصلی سکونت خود را ندارند.

مسؤلان محلی می‌گویند که طالبان دو روز پیش و در پی ضد حمله نیروهای امنیتی و حمله‌های هوایی، با دادن تلفات سنگین از منطقه تِبِر ولسوالی سانچارک بیرون رانده شدند. تِبِر پنج روز در کنترول طالبان بود.

حبیب الله افزود: «هفت روز می‌شود آواره شده‌ایم و سه روز می‌شود که به سرپل آمده‌ایم اما تا هنوز به ما کمک نشده است .»

امرا خال، یکی دیگر از بیجا شدگان گفت که خانه‌اش بر اثر درگیری آتش گرفت و یکی از فرزندانش را نیز از دست داد اما اکنون که طالبان از قریه بیرون رانده شده اند می‌خواهد برگردد اما پول برگشت را ندارد.

وی گفت که از حکومت می‌خواهد به این مسئله توجه کند.

محمد علی حکیمی عضو شورای ولایتی سرپل گفت که براساس گزارش‌هایی که دریافت کرده است، تنها پنج درصد از خانواده‌های بیجا شده کمک دریافت کرده‌اند.

حکیمی افزود: «کارحکومت محلی هم کند است تا اسناد ثبت نام بیجا شدگان را بخاطر کمک به آنان تکمیل کند، مردم تلف خواهند شد .»

احسان الله، نماینده بیجاشدگان تِبِر در ولسوالی سانچارک گفت که بیش از چهار هزار خانواده از این منطقه آواره شده‌اند. به گفته وی، ۱۸ غیر نظامی در نتیجه نبرد‌ها در این منطقه کشته و ۲۶ تن دیگر زخمی شده‌اند اما حکومت با وجود فصل سرما، تنها سه هزار افغانی را به عنوان کمک به این مردم در نظر گرفته است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر